Навчальні заклади дедалі більше українізуються: результати дослідження

У Держслужбі розповіли, що освітній простір шкіл дедалі українізується

Українізація освітнього простору в навчальних закладах

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

22 листопада відбулося засідання круглого столу «Ціннісна українізація в освіті: сучасність і стратегії на майбутнє». Під час цього заходу було презентовано результати моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти.

«Учителі відмовляються від російськомовних матеріалів, а учні й учениці надають перевагу україномовному змісту. Понад 90% респондентів назвали рідною мовою українську та використовують її в родинному колі, навчальній діяльності, культурних практиках тощо. Отож освітній простір шкіл дедалі українізується, і варто й надалі продовжувати ініціативи, які б сприяли позитивній динаміці застосування державної мови в освітньому процесі», — зауважив Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.

За словами омбудсмена української мови Тараса Кременя, проведення дослідження щодо функціонування державної мови в освітньому процесі в умовах війни має вагоме прикладне значення. Показовим є те, що позитивна динаміка найяскравіше спостерігається в тих школах, де є чітка позиція керівництва щодо мовної політики.

«Мова слугує об’єднавчим чинником нашого суспільства та інструментом опору ворогу. Саме тому в системі освіти володіння та вміння послуговуватися державною мовою є однією з ключових компетентностей у Новій українській школі», — зазначив генеральний директор директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Ігор Хворостяний.

За результатами дослідження, використання україномовних матеріалів вчителями зросло з 82% до 93%. Про те, що освітній процес у закладах освіти відбувається українською мовою зазначили 93% батьків (у 2021/2022 навчальному році цей показник становив 87%). Водночас результати тестувань вказують на середній рівень знань з української мови більшості учнів та учениць 6-х і 8-х класів.

Також було виявлено покращення ситуації щодо використання української мови учнями й ученицями в Інтернеті. 

Мова контенту в Інтернеті

Водночас, серед основних чинників, які заважають учасникам освітнього середовища спілкуватися суто українською мовою:

  • мова контенту в інтернеті;
  • вплив російськомовного середовища;
  • звичка спілкуватися російською мовою в родині;
  • недостатній рівень володіння українською мовою.

Зокрема, 32% учнів та учениць, з-поміж 72% охочих покращити свої знання з української мови, скористалися безоплатними мовними курсами. Саме тому уряд, громади та адміністрація шкіл будуть продовжувати роботу з популяризації вивчення й удосконалення знань з української мови.

Джерело: Державна служба якості освіти

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42293

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді