Чому вчителі йдуть з професії: дослідження ЮНЕСКО

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У світі – значний дефіцит вчителів: чому педагоги йдуть з професії

Причини дефіциту вчителів

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

Наразі у світі бракує 44 мільйони вчителів. Педагоги стикаються зі значними викликами у межах своєї професії через що вимушені її залишити.

У різних країнах світу прослідковується різка нестача кількості вчителів. Найбільше ця проблема є розповсюджена у країнах Африки, Південної Азії, Європи та Північної Америки. Загалом світ потребує 13 мільйонів вчителів початкової школи і 31 мільйон вчителів середньої школи. Про це зазначено у новому звіті ЮНЕСКО.

Професія вчителя є дуже затребуваною, адже педагогічні працівники звільняються або з'являються нові викладацькі посади.

Серед найпоширеніших причини звільнення освітян наступні:

  • переповнені класи;
  • нерівність у зарплаті;
  • гендерний дисбаланс у школах (чоловіки-педагоги частіше йдуть з професії, ніж жінки);
  • нерівномірний розподіл учителів-предметників;
  • різниця в якості викладання між селом та містом.


Зокрема, вплив на рішення вчителів іти з професії також мають:

  • дисбаланс між роботою та особистим життям;
  • умови праці;
  • стан здоров'я;
  • шкільне керівництво;
  • особисті ресурси життєстійкості;
  • кращі кар'єрні можливості;
  • низькі зарплати;
  • стосунки у колективі;
  • стрес.

Для того, щоб вирішити проблему нестачі вчителів, потрібно зробити цю професію привабливою. Зокрема, трансформувати систему освіти та створити такі умови, аби педагоги стали агентами змін. Також необхідно підвищити вчителям зарплату.

Водночас, необхідно створити умови, що дозволять поєднувати вчителювання та батьківство тощо.

За матеріалами Освіторія

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
238

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54156

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
718

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110951

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді