З 14 березня деякі заклади освіти відновлюють в умовах воєнного стану навчання після двотижневих канікул, зокрема у дистанційному форматі. Чи мають право педагоги працювати дистанційно, якщо через воєнні дії виїхали за межі України? Освітній омбудсмен роз’яснив

Дії роботодавця під час воєнного стану
Не позбавляйте педагогів права на працю й не видавайте наказ про заборону дистанційної роботи для працівників, які наразі перебувають за межами України. Це не законно/
❗️
Дистанційна робота — це форма організації праці, за якої працівник виконує роботу поза робочими приміщеннями чи територією власника або уповноваженого ним органу, в будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ст. 60-2 КЗпП).
Як правильно здійснювати оплату працівників закладів освіти під час призупинення навчання.
Чинне законодавство не встановлює жодних територіальних обмежень щодо робочого місця працівника в умовах дистанційної роботи.
Якщо в закладі освіти запровадили дистанційну роботу, працівник самостійно визначає робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на своєму робочому місці.
Отже, педагогічні працівники з використанням дистанційних технологій можуть виконувати педагогічну діяльність, перебуваючи за межами України.
Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
Навчальний рік 2025/2026 стартує 1 вересня. Як визначають структуру навчального року та що варто врахувати в умовах війни?
Які допоміжні засоби для навчання дітей з особливими освітніми потребами мають бути в закладі освіти, за які кошти їх закупляти та як використовувати — читайте у статті
КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
Основні положення статті 16-1 Закону про загальну середню освіту: термінологія, організація інклюзивних класів, надання корекційно-розвиткових послуг та ін.