Міжнародні організації створили програму щодо відновлення доступу до освіти в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відновлення доступу до освіти: нова програма від USAID та IREX

Відновлення доступу до системи освіти

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

23 жовтня міністр освіти і науки України Оксен Лісовий зустрівся з представниками міжнародних організацій: директором Місії USAID в Україні Джеймсом Хоупом, директоркою IREX в Україні Мехрі Дракман, директоркою GoGlobal Тетяною Ковригою, координаторкою освітніх проєктів GoGlobal Любов'ю Залюбовською та операційною директоркою savED Анастасією Кліміною.

У процесі обговорення було висвітлено питання бачення трансформації системи освіти, а представники USAID анонсували старт нового напряму з відновлення доступу до освіти у межах програми «Мріємо та діємо».

За час повномасштабного вторгнення навчальні заклади України зазнали великих руйнувань. За даними МОН пошкоджено понад 3000 шкіл, а понад 300 — зруйновані вщент. Зокрема, у МОН працюють і над переосмисленням радянських шкільних просторів та створенням людиноцентричного сучасного освітнього середовища.

«Для нас важливо не лише відбудувати стіни, але й наповнити їх новими сенсами. Інноваційність, людиноцентричність та безперервний розвиток — ті цінності, на яких має стояти українська освіта. Відновлення інфраструктури, безперечно, важливе. Особливо коли йдеться про очне або змішане навчання. Проте це лише частина масштабної роботи. Ми націлені не лише модернізувати освітні простори, але й поліпшити якість освіти, щоб відповідати вимогам сучасності», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

Однією із ключових ролей у соціальному та економічному відновленні країни відіграє саме молодь. Тому інвестування в неї наразі є надважливим завданням для демократичного майбутнього та європейської інтеграції.

Програма USAID «Мріємо та діємо», яку втілює IREX, працює над розширенням економічних можливостей через молодіжні інновації, підприємництво та підготовку до кар’єрного розвитку. Програма підвищує громадянську активність молоді — залучає до волонтерства, заохочує молодь до розбудови українського плюралізму та поваги до різноманітності. 

«У той час як світові освітні системи оговтуються від наслідків пандемії COVID-19, система освіти України стикнулася ще й з безпрецедентними викликами, спричиненими повномасштабним вторгненням росії в Україну. Право на освіту є одним із базових прав людини. Без доступу до освіти молодь не може повноцінно набувати необхідних знань та навичок для реалізації свого потенціалу та розкриття талантів. Освіта формує фундамент, тому критично важливо зробити все можливе, щоб українські діти та молодь повернули собі цю основу, яка слугуватиме їм опорою протягом життя», — прокоментувала директорка IREX в Україні Мехрі Дракман.

Окрім того, організація USAID планує надати додаткову підтримку для подолання викликів у сфері української освіти. Таким чином відновлюватиметься та полегшиться доступ до формальних і неформальних освітніх можливостей. У межах цього напряму програма «IREX» співпрацюватиме з освітньою фундацією «GoGlobal» та міжнародним благодійним фондом «savED».

«USAID розуміє, що повернення молоді до навчання є критично важливим кроком у відновленні нормального життя після місяців війни та років пандемії COVID-19. Саме тому програма USAID «Мріємо та діємо» розширить свою підтримку українських партнерів системи освіти встановленням модульних освітніх центрів у постраждалих громадах, розробленням та впровадженням програм надолуження освітніх втрат, розширенням спроможності закладів освіти використовувати сучасні технології та цифрові рішення в освітньому процесі, а також запустить комплексні програми професійного розвитку вчителів та психосоціальної підтримки», — зазначив директор Місії USAID в Україні Джеймс Хоуп. 

За матерілами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
236

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54155

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
716

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110947

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді