Міжнародні організації створили програму щодо відновлення доступу до освіти в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відновлення доступу до освіти: нова програма від USAID та IREX

Відновлення доступу до системи освіти

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

23 жовтня міністр освіти і науки України Оксен Лісовий зустрівся з представниками міжнародних організацій: директором Місії USAID в Україні Джеймсом Хоупом, директоркою IREX в Україні Мехрі Дракман, директоркою GoGlobal Тетяною Ковригою, координаторкою освітніх проєктів GoGlobal Любов'ю Залюбовською та операційною директоркою savED Анастасією Кліміною.

У процесі обговорення було висвітлено питання бачення трансформації системи освіти, а представники USAID анонсували старт нового напряму з відновлення доступу до освіти у межах програми «Мріємо та діємо».

За час повномасштабного вторгнення навчальні заклади України зазнали великих руйнувань. За даними МОН пошкоджено понад 3000 шкіл, а понад 300 — зруйновані вщент. Зокрема, у МОН працюють і над переосмисленням радянських шкільних просторів та створенням людиноцентричного сучасного освітнього середовища.

«Для нас важливо не лише відбудувати стіни, але й наповнити їх новими сенсами. Інноваційність, людиноцентричність та безперервний розвиток — ті цінності, на яких має стояти українська освіта. Відновлення інфраструктури, безперечно, важливе. Особливо коли йдеться про очне або змішане навчання. Проте це лише частина масштабної роботи. Ми націлені не лише модернізувати освітні простори, але й поліпшити якість освіти, щоб відповідати вимогам сучасності», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

Однією із ключових ролей у соціальному та економічному відновленні країни відіграє саме молодь. Тому інвестування в неї наразі є надважливим завданням для демократичного майбутнього та європейської інтеграції.

Програма USAID «Мріємо та діємо», яку втілює IREX, працює над розширенням економічних можливостей через молодіжні інновації, підприємництво та підготовку до кар’єрного розвитку. Програма підвищує громадянську активність молоді — залучає до волонтерства, заохочує молодь до розбудови українського плюралізму та поваги до різноманітності. 

«У той час як світові освітні системи оговтуються від наслідків пандемії COVID-19, система освіти України стикнулася ще й з безпрецедентними викликами, спричиненими повномасштабним вторгненням росії в Україну. Право на освіту є одним із базових прав людини. Без доступу до освіти молодь не може повноцінно набувати необхідних знань та навичок для реалізації свого потенціалу та розкриття талантів. Освіта формує фундамент, тому критично важливо зробити все можливе, щоб українські діти та молодь повернули собі цю основу, яка слугуватиме їм опорою протягом життя», — прокоментувала директорка IREX в Україні Мехрі Дракман.

Окрім того, організація USAID планує надати додаткову підтримку для подолання викликів у сфері української освіти. Таким чином відновлюватиметься та полегшиться доступ до формальних і неформальних освітніх можливостей. У межах цього напряму програма «IREX» співпрацюватиме з освітньою фундацією «GoGlobal» та міжнародним благодійним фондом «savED».

«USAID розуміє, що повернення молоді до навчання є критично важливим кроком у відновленні нормального життя після місяців війни та років пандемії COVID-19. Саме тому програма USAID «Мріємо та діємо» розширить свою підтримку українських партнерів системи освіти встановленням модульних освітніх центрів у постраждалих громадах, розробленням та впровадженням програм надолуження освітніх втрат, розширенням спроможності закладів освіти використовувати сучасні технології та цифрові рішення в освітньому процесі, а також запустить комплексні програми професійного розвитку вчителів та психосоціальної підтримки», — зазначив директор Місії USAID в Україні Джеймс Хоуп. 

За матерілами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4223

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99036

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22522

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді