У МОН вважають необхідною реорганізацію системи фінансування у закладах вищої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН зазначають на необхідності впровадження моделі співфінансування вищої освіти

Система фінансування вищої освіти

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

У Міністерстві освіти і науки зазначають, що в Україні наразі є доречним запровадження моделі прозорого співфінансування здобуття вищої освіти, за якою вища освіта оплачується частково державою, і частково фізичними та юридичними особами.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький щодо результатів засідання Колегії МОН. 

Як він зауважив, в Україні вже давно сформовано запит на трансформацію механізмів фінансування вищої освіти.

«Система, за якою держава оплачує або 100% навчання у ЗВО (бюджетникам) або 0% (контрактникам) вкрай несправедлива. Тим більше, що насправді в її основі лежить фікція — нібито держава "замовляє" собі певну кількість фахівців. Насправді, мова має йти про державне фінансування освіти через систему грантів. Паралельно слід впроваджувати пільгове довгострокове кредитування», — повідомив представник МОН.

Зокрема він акцентував, що задум щодо трансформації системи фінансування передусім базується на потребі збільшити кількість вступників, які отримують бюджетну підтримку свого навчання.

«Зараз співвідношення бюджет/контракт = 40/60, а ціна контракту часто нижча ніж сума, яку держава платить ЗВО за навчання одного студента. Отже, на часі — запровадження того, що існує у більшості країн Заходу: моделі прозорого співфінансування, коли вища освіта оплачується частково державою, і частково фізичними та юридичними особами», — наголосив Михайло Винницький.

Окрім того, за його словами, в результаті застосування такої моделі можна отримати збільшення кількості вступників, яким держава покриватиме витрати на навчання на 35-40%, але така державна підтримка буде частковою.

«Обговорення презентації членами Колегії було досить гострим. Розумію певні побоювання з боку ректорів, роботодавців, захисників прав учасників освітнього процесу. Зміни — це завжди стрес, особливо коли чинна система фінансування зрозуміла очільникам ЗВО — хоча й самі вони визнають її неефективність. Є певні усталені процедури та комфорт, які ця реформа порушуватиме», — підкреслив заступник міністра освіти і науки.

Джерело Михайло Винницький

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22167

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30827

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1173

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді