У МОН вважають необхідною реорганізацію системи фінансування у закладах вищої освіти

У МОН зазначають на необхідності впровадження моделі співфінансування вищої освіти

Система фінансування вищої освіти

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

У Міністерстві освіти і науки зазначають, що в Україні наразі є доречним запровадження моделі прозорого співфінансування здобуття вищої освіти, за якою вища освіта оплачується частково державою, і частково фізичними та юридичними особами.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький щодо результатів засідання Колегії МОН. 

Як він зауважив, в Україні вже давно сформовано запит на трансформацію механізмів фінансування вищої освіти.

«Система, за якою держава оплачує або 100% навчання у ЗВО (бюджетникам) або 0% (контрактникам) вкрай несправедлива. Тим більше, що насправді в її основі лежить фікція — нібито держава "замовляє" собі певну кількість фахівців. Насправді, мова має йти про державне фінансування освіти через систему грантів. Паралельно слід впроваджувати пільгове довгострокове кредитування», — повідомив представник МОН.

Зокрема він акцентував, що задум щодо трансформації системи фінансування передусім базується на потребі збільшити кількість вступників, які отримують бюджетну підтримку свого навчання.

«Зараз співвідношення бюджет/контракт = 40/60, а ціна контракту часто нижча ніж сума, яку держава платить ЗВО за навчання одного студента. Отже, на часі — запровадження того, що існує у більшості країн Заходу: моделі прозорого співфінансування, коли вища освіта оплачується частково державою, і частково фізичними та юридичними особами», — наголосив Михайло Винницький.

Окрім того, за його словами, в результаті застосування такої моделі можна отримати збільшення кількості вступників, яким держава покриватиме витрати на навчання на 35-40%, але така державна підтримка буде частковою.

«Обговорення презентації членами Колегії було досить гострим. Розумію певні побоювання з боку ректорів, роботодавців, захисників прав учасників освітнього процесу. Зміни — це завжди стрес, особливо коли чинна система фінансування зрозуміла очільникам ЗВО — хоча й самі вони визнають її неефективність. Є певні усталені процедури та комфорт, які ця реформа порушуватиме», — підкреслив заступник міністра освіти і науки.

Джерело Михайло Винницький

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки – 2024: особливості надання

З 2022 року було введено норми щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану. Це стосувалося і відпусток. 2024 рік вніс свої корективи. Що залишилося сталим, а що зазнало змін – розбираємося у статті
142248

З чого починати цивільний захист у закладі освіти

Все частіше об’єктами уражень ворога стає цивільне населення. Убезпечити найвразливішу категорію – наших дітей – від ракетних атак, зберегти їх життя – ось найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у навчальному закладі і як організувати цей процес – читаймо далі
86419

Щорічний звіт директора школи

Звітування можна провести в актовому залі, а можні і онлайн. Дізнайтеся, що врахувати для виступу онлайн, як його побудувати і що допоможе зробити його вдалим. Про що звітує директор і за якою структурою — у статті
46959

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді