У МОН вважають необхідною реорганізацію системи фінансування у закладах вищої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН зазначають на необхідності впровадження моделі співфінансування вищої освіти

Система фінансування вищої освіти

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

У Міністерстві освіти і науки зазначають, що в Україні наразі є доречним запровадження моделі прозорого співфінансування здобуття вищої освіти, за якою вища освіта оплачується частково державою, і частково фізичними та юридичними особами.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький щодо результатів засідання Колегії МОН. 

Як він зауважив, в Україні вже давно сформовано запит на трансформацію механізмів фінансування вищої освіти.

«Система, за якою держава оплачує або 100% навчання у ЗВО (бюджетникам) або 0% (контрактникам) вкрай несправедлива. Тим більше, що насправді в її основі лежить фікція — нібито держава "замовляє" собі певну кількість фахівців. Насправді, мова має йти про державне фінансування освіти через систему грантів. Паралельно слід впроваджувати пільгове довгострокове кредитування», — повідомив представник МОН.

Зокрема він акцентував, що задум щодо трансформації системи фінансування передусім базується на потребі збільшити кількість вступників, які отримують бюджетну підтримку свого навчання.

«Зараз співвідношення бюджет/контракт = 40/60, а ціна контракту часто нижча ніж сума, яку держава платить ЗВО за навчання одного студента. Отже, на часі — запровадження того, що існує у більшості країн Заходу: моделі прозорого співфінансування, коли вища освіта оплачується частково державою, і частково фізичними та юридичними особами», — наголосив Михайло Винницький.

Окрім того, за його словами, в результаті застосування такої моделі можна отримати збільшення кількості вступників, яким держава покриватиме витрати на навчання на 35-40%, але така державна підтримка буде частковою.

«Обговорення презентації членами Колегії було досить гострим. Розумію певні побоювання з боку ректорів, роботодавців, захисників прав учасників освітнього процесу. Зміни — це завжди стрес, особливо коли чинна система фінансування зрозуміла очільникам ЗВО — хоча й самі вони визнають її неефективність. Є певні усталені процедури та комфорт, які ця реформа порушуватиме», — підкреслив заступник міністра освіти і науки.

Джерело Михайло Винницький

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
5030

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100289

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22724

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді