Виклики та їх вирішення під час реформи шкільного харчування

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Чинники, що вплинули на ефективність системи шкільного харчування та шляхи розв’язання проблеми

Впровадження реформи шкільного харчування

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Реформа шкільного харчування є викликом не тільки для України. Багато країн у світі працюють над пошуком механізму забезпечення учнів навчальних закладів якісним харчуванням. Важливо, що після пандемії питання ефективності системи шкільного харчування знову вийшло на перший план.

Унаслідок пандемії COVID-19 багато навчальних закладів були вимушені закритися або перейти в дистанційний формат. Водночас близько 370 мільйонів школярів у всьому світі втратили доступ до щоденного обіду. Подекуди це перетворилося на серйозний соціальний виклик, оскільки для деяких дітей це був єдиний денний прийом їжі, на який вони могли розраховувати.

Для вирішення цього питання було створено Коаліцію шкільного харчування, щоб поєднати зусилля урядів, міжнародних та локальних неурядових організацій, дослідницьких установ і профільних структур та сприяти відновленню системи шкільного харчування в країнах-учасницях Коаліції.

Щоб досягти поставленої мети в розвитку шкільного харчування:

  • До кінця 2023 року планується відновити те, що було напрацьовано до пандемії, та надати підтримку всім країнам у відновленні ефективних програм шкільного харчування.
  • До 2030 року доступ до якісного харчування має бути забезпечений найвразливішим категоріям дітей у країнах з низьким і середнім рівнем доходу, які не мали доступу до програм шкільного харчування до початку пандемії.
  • До 2030 року планується покращити якість та ефективність наявних програм шкільного харчування в усіх країнах. Також планується реалізація програм та заходів, пов’язаних з підвищенням рівня поінформованості суспільства щодо здорового харчування та його важливості для системи охорони здоров’я.

В Україні впровадження реформи шкільного харчування розпочалося в 2020 році за ініціативи першої леді Олени Зеленської. 

За період з 2020 по 2023 роки було ініційовано та затверджено низку важливих законодавчих змін. Зокрема, внесено зміни до Порядку організації харчування в закладах освіти й дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, який був затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 305 від 24 березня 2021 року, також затверджено нові нормативи та регламенти, зокрема Санітарний регламент для закладів освіти.

Окрім того, у цей період були розроблені три технологічні моделі організації харчування в навчальних закладах, які мають допомогти забезпечити рівний доступ до якісної їжі для всіх дітей. Розпочато роботу зі створення кулінарних хабів на базі закладів професійно-технічної освіти, де кухарі-тренери проходитимуть навчання та згодом передаватимуть навички колегам у регіонах.

Зауважимо, що навіть в умовах війни реформа шкільного харчування отримала свою стратегію розвитку до 2027 року, яку наразі погоджує Кабмін. Головною метою реформи в Україні є забезпечення рівного доступу до якісного та поживного харчування учнів у всіх закладах освіти незалежно від їхнього місця проживання.

Джерело МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168912

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71921

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді