Поради як підтримувати дитину під час розлуки з одним із батьків

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як допомогти дитині пережити розлуку з одним із батьків через війну

Підтримка дитини під час розлуки з батьками

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Війна в Україні розлучила мільйони сімей. Багато матерів із дітьми виїхали за кордон, тоді як чоловіки, батьки дітей, залишилися вдома. У багатьох родинах батько або мати пішли до лав Збройних сил, і тому діти бачать їх вкрай рідко.

Саме тому на сайті Міністерства охорони здоров’я опублікували корисні поради батькам про те, як допомогти дитині перенести розлуку з одним із батьків. 

Коли батька або матері немає поруч з дитиною, то вона може подумати, що її спеціально покинули, що для батьків є щось важливіше за неї, що вона зробила щось не так, тато чи мама образилися на неї, і тому вони не поряд.

Для уникнення цього варто дитині постійно повторювати, що її люблять, що вона нічого поганого не зробила, що тата немає поряд, тому що в країні війна, а мама з нею переїхали в безпеку або що тато чи мама воюють на фронті та захищають нас.

Під час подібних пояснень щодо ситуації в країні, потрібно бути чесним із дитиною та не обіцяти того, що ви не можете виконати. Наприклад, що війна закінчиться скоро, тато/мама невдовзі повернеться. При цьому не потрібно давати дитині зайві, важкі деталі та не треба малювати їй найгірші сценарії, щоб підготувати до можливої втрати. З усіма негараздами варто справлятися поступово.

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Дитину потрібно частіше обіймати та відверто спілкуватися про її почуття. Діти, особливо маленькі, можуть не розуміти, що саме з ними відбувається. Під час спілкування важливо не просто запитувати в дитини «як справи?», «що ти робив/робила?», а й говорити про конкретні речі та теми, які захоплюють дитину.

У МОЗ наголосили, що для дитини важливо озвучувати свої емоції — це, ніби, «легалізує», дає дитині право відчувати те, що вона відчуває. Наприклад, коли дитина каже: «Я сумую за татом», можна відповісти: «Я бачу, що ти сумуєш за татом. Це нормально. Я теж за ним дуже сумую. Він зараз захищає країну/вдома працює на перемогу та радіє, що ми в безпеці».

Одним із дієвих способів є перетворення емоційної напруги на дію. Таким чином дитині можна запропонувати зробити щось для батька/матері: приготувати улюблену сімейну страву, сфотографувати або й записати весь процес на відео та надіслати батькам, намалювати картину, зробити якийсь виріб, вивчити віршик, а потім розказати його татові/матері, придумати танець для тата/матері.

Якщо це можливо, то важливо підтримувати телефонний або відеозв’язок батька/матері з дитиною. Можна робити це щодня або раз на тиждень. Головне не кількість, а якість.

Окрім того, тато/мати може попросити дитину робити щось замість них, до їх повернення: допомагати нести продукти, поливати квіти, мити посуд. Дитина відчує, що вона робить щось корисне та почуватиметься спокійніше. Для підлітків теж дуже важливо відчувати свою значущість для інших, щоб підвищити впевненість у собі.

Також можна дати дитині сімейні фотографії, фото тата/мами та разом розглядати їх та згадувати якісь смішні та приємні сімейні історії. Підлітки можуть носити татову/материну футболку чи джемпер, який буде нагадувати їм про них.

За матеріалами МОЗ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
78

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110449

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11610

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17718

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді