У МОН розпочали роботу над створенням реформи старшої профільної школи

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН у партнерстві з проєктом Decide розпочало обговорення стратегії реформи старшої профільної школи
🎲 Педнавантаження, штатний розпис і табелювання

У Міністерстві освіти і науки спільно зі швейцарсько-українським проєктом DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» розпочали процес розроблення стратегічного плану впровадження реформи старшої профільної школи.

Планується, що старша профільна школа сформує академічні та професійні ліцеї, оновить нормативну правову базу та зміст освіти, сформує мережу закладів загальної середньої та професійної освіти на регіональному та місцевому рівнях тощо.

Близько ста експертів освітньої галузі стали учасниками першої стратегічної сесії. Для другої сесії планується широке залучення донорських організацій. Перед заходом будуть проведені десять фокус-груп вузьких експертних обговорень для визначення освітньої моделі та організації освітнього процесу. На третій робочій сесії передбачено обговорення першої версії стратегічного плану. На початку наступного року відбудуться громадські обговорення. Загалом буде проведено шість стратегічних сесій. 

Як зауважив міністр освіти і наук Оксен Лісовий, реформа старшої профільної школи є серйозним викликом на сьогодні і потребує пошуку рішень у широкому діалозі з експертами, освітянами, громадськими організаціями. 

«Ми повинні рухатися вперед у змінах у системі освіти в умовах війни та безпекових проблем, які маємо сьогодні. Це надзвичайно ускладнює нашу динаміку, але ми не маємо альтернативи, адже воюємо за розвиток нашого суспільства і нації. Цей розвиток, безумовно, неможливий без якісної та ефективної системи освіти. Я розумію, що нас чекає непростий шлях, але освіта сьогодні є пріоритетом держави відразу після оборони. І наше завдання, завдання наших інтелектуалів, — забезпечити напрацювання рішень, які будуть імплементовані на рівень політик Міністерства освіти і науки України та уряду», — наголосив очільник МОН.

Зі свого боку, заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків зауважив на викликах, які стоять на шляху реалізації старшої профільної школи: «Це перша велика дискусія про реалізацію реформи і, очевидно, що існує багато викликів, немає простих відповідей, і складність полягає ще у демографічній ситуації в Україні сьогодні, яка накладається на реформу. Старша профільна школа — це найдорожча сфера освіти, яка потребує дуже великих капіталовкладень: будівництво гуртожитків, придбання нового обладнання, тому тут важлива підтримка усіх, зокрема наших закордонних партнерів». 

Окрім того, відповідне реформування старшої школи вважають одним із найбільших викликів і у Верховній Раді України. За словами заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина, реформа старшої профільної школи — це підґрунтя для розвитку нашої держави на десятиріччя вперед.

Зокрема, перша стратегічна сесія була  організована для того, щоб започаткувати дискусію про модель реформи старшої профільної школи і досягнути суспільного консенсусу.

«Зараз проходить аналітичний етап розроблення стратегії — проводиться робота над великим дослідженням умов провадження реформи. Експерти Інституту демографії НАН України почали роботу над демографічним прогнозом, далі буде визначено операційні, стратегічні цілі та розроблена «дорожня карта» реформи. У результаті стратегічних сесій та широких громадських обговорень у регіонах будуть також визначені рекомендації Міністерству освіти і науки України, профільному комітету Верховної Ради щодо нормативно-правової бази, щоб старша профільна школа могла існувати і була впроваджена в Україні», — акцентувала Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE та заступниця голови ГО DOCCU.

Джерело МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47924

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159921

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31572

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59612

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді