У МОН розпочали роботу над створенням реформи старшої профільної школи

МОН у партнерстві з проєктом Decide розпочало обговорення стратегії реформи старшої профільної школи
Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

У Міністерстві освіти і науки спільно зі швейцарсько-українським проєктом DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» розпочали процес розроблення стратегічного плану впровадження реформи старшої профільної школи.

Планується, що старша профільна школа сформує академічні та професійні ліцеї, оновить нормативну правову базу та зміст освіти, сформує мережу закладів загальної середньої та професійної освіти на регіональному та місцевому рівнях тощо.

Близько ста експертів освітньої галузі стали учасниками першої стратегічної сесії. Для другої сесії планується широке залучення донорських організацій. Перед заходом будуть проведені десять фокус-груп вузьких експертних обговорень для визначення освітньої моделі та організації освітнього процесу. На третій робочій сесії передбачено обговорення першої версії стратегічного плану. На початку наступного року відбудуться громадські обговорення. Загалом буде проведено шість стратегічних сесій. 

Як зауважив міністр освіти і наук Оксен Лісовий, реформа старшої профільної школи є серйозним викликом на сьогодні і потребує пошуку рішень у широкому діалозі з експертами, освітянами, громадськими організаціями. 

«Ми повинні рухатися вперед у змінах у системі освіти в умовах війни та безпекових проблем, які маємо сьогодні. Це надзвичайно ускладнює нашу динаміку, але ми не маємо альтернативи, адже воюємо за розвиток нашого суспільства і нації. Цей розвиток, безумовно, неможливий без якісної та ефективної системи освіти. Я розумію, що нас чекає непростий шлях, але освіта сьогодні є пріоритетом держави відразу після оборони. І наше завдання, завдання наших інтелектуалів, — забезпечити напрацювання рішень, які будуть імплементовані на рівень політик Міністерства освіти і науки України та уряду», — наголосив очільник МОН.

Зі свого боку, заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків зауважив на викликах, які стоять на шляху реалізації старшої профільної школи: «Це перша велика дискусія про реалізацію реформи і, очевидно, що існує багато викликів, немає простих відповідей, і складність полягає ще у демографічній ситуації в Україні сьогодні, яка накладається на реформу. Старша профільна школа — це найдорожча сфера освіти, яка потребує дуже великих капіталовкладень: будівництво гуртожитків, придбання нового обладнання, тому тут важлива підтримка усіх, зокрема наших закордонних партнерів». 

Окрім того, відповідне реформування старшої школи вважають одним із найбільших викликів і у Верховній Раді України. За словами заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина, реформа старшої профільної школи — це підґрунтя для розвитку нашої держави на десятиріччя вперед.

Зокрема, перша стратегічна сесія була  організована для того, щоб започаткувати дискусію про модель реформи старшої профільної школи і досягнути суспільного консенсусу.

«Зараз проходить аналітичний етап розроблення стратегії — проводиться робота над великим дослідженням умов провадження реформи. Експерти Інституту демографії НАН України почали роботу над демографічним прогнозом, далі буде визначено операційні, стратегічні цілі та розроблена «дорожня карта» реформи. У результаті стратегічних сесій та широких громадських обговорень у регіонах будуть також визначені рекомендації Міністерству освіти і науки України, профільному комітету Верховної Ради щодо нормативно-правової бази, щоб старша профільна школа могла існувати і була впроваджена в Україні», — акцентувала Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE та заступниця голови ГО DOCCU.

Джерело МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як завучу організувати соціальний простір початківця

Наставництво — це форма роботи, за якої досвідченого працівника «прикріплюють» до початківця для того, щоб останній мав змогу працювати в тандемі, професійно зростати, розвиватися. Як налагодити взаємодію — у статті
1620

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді