Омбудсмен закликає до повернення конкурсів на посади директорів закладів освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Необхідно відновити обов'язкове проведення конкурсів на посади директорів закладів загальної середньої освіти там, де дозволяє безпекова ситуація, — освітній омбудсмен

Конкурси на посаду директорів закладів освіти

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

До повномасштабної війни більшість керівників закладів загальної середньої освіти обиралися на посаду за результатами конкурсу, який проводився відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту». Іноді бували ситуації, коли вимоги ігнорувалися та не проводили конкурси.

На поверненні конкурсів на посади директорів наголошує освітній омбудсмен Сергій Горбачов на своїй сторінці Facebook. 

«Проведення таких конкурсів — це прояв демократії, прозорості та справедливості, а також можливість оновити управлінський менеджмент та знайти гідних кандидатів, які готові змінювати заклади освіти, здійснювати реформу НУШ, змінювати  освіту в цілому. Адже саме від директора школи залежить, у якому напрямі  розвиватиметься школа. Проведення таких конкурсів зазвичай широко висвітлювалося у медіа, й громадськість мала змогу ознайомитися з кандидатами, унеможливити призначення одіозних, “своїх”, замішаних у корупційних діях осіб, проконтролювавши цей процес», — зауважив омбудсмен.

Проте з травня 2022 року було внесено зміни до законодавства, згідно з якими керівники освітніх закладів можуть бути призначені без конкурсу на підставі заяви від кандидата, особової картки встановленого зразка, документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства. А вже після припинення воєнного стану має бути проведено процедуру конкурсу. 

Водночас конкурси на посади керівників не скасовано, але влада громади може обирати: проводити конкурс — чи призначати директорів без конкурсу.

За словами освітнього омбудсмена, у деяких регіонах все-одно проводять вибори директорів і ректорів. Однак більшість громад скористалися можливістю призначити директорів без конкурсу.

«До освітнього омбудсмена надходять скарги щодо призначень на посади керівників закладів загальної середньої освіти. Викладені у цих скаргах факти та  моніторинг соціальних мереж свідчать про наявність проблем у цій сфері, зокрема закритість, непрозорість, призначення осіб, щодо яких є сумніви, чи здатні вони виконувати якісно та професійно посадові обов'язки, а в деяких випадках призначення має ознаки недоброчесного рішення», — акцентував Сергій Горбачов.

Окрім того, він нагадав, що триває процес впровадження реформи НУШ і планується реформа профільної школи. Саме тому система освіти потребує подальшого застосування демократичності, прозорості й антикорупції. 

«Вважаю, що там, де дозволяє безпекова ситуація, нам варто повернутися до відкритих конкурсів на посади директорів закладів загальної середньої освіти. Зрозуміло, що такі конкурси не варто проводити на тимчасово окупованих територіях та у прифронтових областях, де ведуться активні бойові дії», — наголосив освітній омбудсмен. 

За матеріалами Освітнього омбудсмена

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завдання та обов’язки вчителя у посадовій інструкції за новим Профстандартом

З’ясуємо, які завдання й обов’язки визначають у посадовій інструкції вчителя закладу загальної середньої освіти. Врахуємо функції вчителя, визначені новим Професійним стандартом
25682

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5998

Як писати характеристику на учня 1 класу

Писати чи не писати характеристику на учня 1 класу в умовах функціонування НУШ – з такою проблемою й досі стикаються вчителі-початківці. Дізнайтеся, як правильно зробити
20961

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді