Мальопис за методикою: Хто відповідальний за підготовку свята?
Державна служба якості освіти опублікувала роз’яснення про те, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році.
Матеріал з відповідною інформацією розміщено на сайті Держслужби.
Таким чином, 1 січня 2022 року набирають чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:
- «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» від 21 липня 2021 р.
- «Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» від 15 вересня 2021 р. № 957.
Зміни, зазначені в роз’ясненні регулюють і посилюють співпрацю між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Так, заклади освіти отримуватимуть більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.
З початком дії нововведень, створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки. Підтримка першого рівня надається насамперед учням, у яких виникають труднощі під час навчання, але яким не потрібен інклюзивний клас. Другий, третій та вищі рівні підтримки зазначають у висновку ІРЦ.
Роль учителя сьогодні — забезпечити навчання, яке охоплює всіх учнів без вибірковості. Щоб знайти або виростити такого вчителя й говорити з ним однією мовою, ви маєте розуміти, як він повинен вибудовувати освітній процес, якщо в класі є діти з особливими освітніми потребами.
Щоб установити рівні підтримки, керівник закладу освіти повинен:
- Створити команди супроводу для всіх дітей, які потребують підтримки.
- Скласти рокзклад засідань команд супроводу, передбачивши участь фахівців ІРЦ.
- Оформити протокол із визначенням рівня підтримки для кожного учня.
- Узагальнити інформацію про рівні підтримки для всіх учнів з ООП.
- Поінформувати батьків учнів з ООП про необхідність проходження комплексної оцінки в ІРЦ, якщо дитина навчається за висновком ПМПК.
Детальніше щодо підходів у навчанні дітей з різними рівнями підтримки дивіться в інфографіці нижче.
Окрім того, з 2022 року буде проводитися комплексна психолого-педагогічна оцінка на базі закладу освіти, а не ІРЦ, як було раніше. Це дасть змогу фахівцям працювати з дитиною у звичному їй середовищі. Також їхня участь — обов’язкова в складі команд супроводу дітей з ООП. Школи використовуватимуть ресурси ІРЦ для якіснішого підходу до організації інклюзивного освітнього середовища тощо.
У тих школах, де навчаються діти з ОПП в інклюзивних класах одного або різних років навчання, можуть бути створені інклюзивні міжкласні групи для вивчення предметів, модифікованих з урахуванням особливих освітніх потреб учнів.
Зокрема, індивідуальна програма розвитку складатиметься за оновленою формою.