Зміни в інклюзивному навчанні у 2022 році

Теми:
Держслужба якості освіти оприлюднила зміни щодо організації та проведення інклюзивного навчання

Розвиток інклюзивного навчання в УкраїніМальопис за методикою: Хто відповідальний за підготовку свята?

Державна служба якості освіти опублікувала роз’яснення про те, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році.

Матеріал з відповідною інформацією розміщено на сайті Держслужби

Таким чином, 1 січня 2022 року набирають чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:

  • «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» від 21 липня 2021 р.
  • «Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» від 15 вересня 2021 р. № 957.

Зміни, зазначені в роз’ясненні регулюють і посилюють співпрацю між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Так, заклади освіти отримуватимуть більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.

З початком дії нововведень, створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки. Підтримка першого рівня надається насамперед учням, у яких виникають труднощі під час навчання, але яким не потрібен інклюзивний клас. Другий, третій та вищі рівні підтримки зазначають у висновку ІРЦ.

Щоб установити рівні підтримки, керівник закладу освіти повинен:

  1. Створити команди супроводу для всіх дітей, які потребують підтримки.
  2. Скласти рокзклад засідань команд супроводу, передбачивши участь фахівців ІРЦ.
  3. Оформити протокол із визначенням рівня підтримки для кожного учня.
  4. Узагальнити інформацію про рівні підтримки для всіх учнів з ООП.
  5. Поінформувати батьків учнів з ООП про необхідність проходження комплексної оцінки в ІРЦ, якщо дитина навчається за висновком ПМПК.

 Детальніше щодо підходів у навчанні дітей з різними рівнями підтримки дивіться в інфографіці нижче.

 Рівні надання підтримки в закладах освіти для дітей з ООП

Окрім того, з 2022 року буде проводитися комплексна психолого-педагогічна оцінка на базі закладу освіти, а не ІРЦ, як було раніше. Це дасть змогу фахівцям працювати з дитиною у звичному їй середовищі. Також їхня участь — обов’язкова в складі команд супроводу дітей з ООП. Школи використовуватимуть ресурси ІРЦ для якіснішого підходу до організації інклюзивного освітнього середовища тощо.

У тих школах, де навчаються діти з ОПП в інклюзивних класах одного або різних років навчання, можуть бути створені інклюзивні міжкласні групи для вивчення предметів, модифікованих з урахуванням особливих освітніх потреб учнів. 

Зокрема, індивідуальна програма розвитку складатиметься за оновленою формою.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
902

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. Як проектують штатний розпис дошкільного закладу
50165

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді