Міністерство цифрової трансформації презентувало дорожню карту реформи IT-освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

До 2030 року українська IT-галузь потребуватиме щонайменше 500-600 тисяч фахівців

Розвиток ІТ-освіти в Україні

Освітнє середовище: врахуйте під час самооцінюванняДо 2030 року IT-галузь потребуватиме щонайменше 500-600 тисяч фахівців, саме тому реформа IT-освіти є одним із пріоритетів розвитку.

Таку інформацію зазначив віце-прем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров під час презентації дорожньої карти реформи IT-освіти в Україні, що відбулася на освітній конференції «Synergy. IT Business & IT Education».

Мінцифри у співпраці з Міносвіти розробили реформу, яка складається з 15 напрямів.

Усі напрями мають на меті сприяння змінам у сфері розвитку IT-освіти: неформальної освіти, вищої та фахової передвищої освіти, а також загальної середньої освіти.

Як повідомив Михайло Федоров, українська IT-сфера активно розвивається — лише цього року ІТ-експорт зріс на 35%, а кількість компаній на 22%. Водночас збільшується і попит на IT-спеціалістів.

«Тому реформа IT-освіти — один із наших пріоритетів зараз. Вона потребує комплексного оновлення на всіх рівнях. Нам необхідно балансувати системні реформи та швидкі рішення. Вже сьогодні ми починаємо готувати молодь до майбутнього, забезпечуючи їм актуальні знання та вміння», — наголосив очільник відомства.

Серед основних аспектів реформи:

  • розвиток неформальної освіти,
  • підвищення конкурентоспроможності та автономності закладів вищої освіти,
  • реформа уроків математики та інформатики у школах.

Окрім того, Мінцифри розробляє механізм визнання результатів навчання, які можна здобути в неформальній освіті, у системі формальної. Результати навчання, наприклад, в IT-школі, будуть зараховані студенту до плану навчання в університеті або коледжі.

Передбачається заснування спеціального фонду, з якого буде покриватися 50% вартості навчання в закладах неформальної освіти для людей, які бажають змінити свою спеціальність та отримати IT-професію.

Зокрема, у міністерстві цифрової трансформації пропонують включити показники співпраці з бізнесом до обов'язкових показників ефективності роботи керівників університетів.

Реформа ІТ-освіти передбачатиме залучення практиків та іноземних викладачів в університети, розробку нових професійних стандартів для сучасних професій галузі, розвиток дуальної освіти.

Реформа уроків математики та інформатики у школах передбачатиме розвиток мережевої освіти — можливість дитини відвідувати певний предмет поза школою в іншому закладі.

Окрім того, велика увага приділятиметься профорієнтації школярів — проведення онлайн-зустрічі з яскравими професіоналами, тестування, інформаційні кампанії про реальні сучасні професії тощо.

«Найшвидший ефект можна отримати від стимулювання розвитку неформальної освіти, результат від системних змін у школах зможемо побачити через 10 років. Розвиток партнерства держави та IT-сектора в розробці спільних навчальних програм в університетах дозволить студентам здобути знання та навички, яких насправді потребує ринок. Зростання кількості кваліфікованих фахівців сприятиме і зростанню ВВП. Одна із цілей Мінцифри — збільшити частку IT у ВВП до $17 млрд до 2024 року», — акцентував віце-прем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
1768

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
5960

Комплектування груп у дошкільному закладі: вивчаємо вимоги та зміни

До кінця серпня керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи вихованців. З’ясуємо, як Закон про дошкільну освіту та інші нормативні документи врегульовують питання комплектування різних видів груп, їх граничної наповнюваності. Усе розклали для вас по поличках
83246

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді