Україна і Чехія: продовжується реалізація проєкту щодо розвитку системи оцінювання якості освіти в областях

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Співпраця України і Чехії щодо розвитку системи оцінювання якості освіти в українських школах триває. 16 грудня 2021 року Державна служба якості освіти України та її територіальні органи спільно з партнерами провели черговий міжнародний семінар з питань самооцінювання в школах Чехії.

Новий професійний стандарт: ВИМОГИ

У ході заходу з вітальним словом до учасників звернувся Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби, і зазначив, що самооцінювання є передумовою до якісних змін в українських школах, які здійснюються на основі з’ясування теперішнього стану освітніх і управлінських процесів та сприяють більш ефективній роботі закладу, створюють для керівництва і вчителів низку професійних викликів.

Експерт з розвитку освіти Чехії, директор гімназії імені Богуміла Грабала міста Нимбурк Іржі КУГН наголосив на важливості опанування навиків самооцінювання шкіл як ключовій складовій покращення умов навчання дітей та представив низку інструментів, які використовуються чеськими закладами освіти у цьому процесі. У Чехії систематично відстежується читацька, математична, природознавча, мовна, соціальна та інформаційна грамотності дітей, результати досліджень якої використовують у національних та міжнародних дослідженнях навчальних досягнень, таких як PISA, TIMSS, PIRLS.

Крім того, при здійсненні ефективного самооцінювання школи можуть використовувати інструменти, що передбачають зовнішній моніторинг освітньої діяльності, спираючись на модель якісної школи, яка в Чехії визначається за такими критеріями:

  • візія та стратегія закладу освіти;
  • ефективне керівництво школою;
  • кваліфікований педагогічний колектив;
  • освітній процес, що відповідає цілям законодавства та індивідуальним потребам дітей;
  • результати навчання учнів;
  • створення рівних можливостей для учасників освітнього процесу.

Здійснивши самоаналіз українські школи матимуть можливість окреслити сильні сторони та виокремити процеси, що потребують покращення. Ця процедура допоможе закладам освіти знайти шлях до визначеної візії та досягнення цілей стратегії розвитку.

Довідково:

Семінар відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією, за підтримки Чеської агенції розвитку.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5659

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77859

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4291

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82127

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді