Робота з цивільного захисту: як організувати
Маючи наявні резерви освітньої субвенції в окремих територіях, її економлять, не доплачуючи вчителям та іншим педагогам надбавку за престижність педагогічної праці.
Таку інформацію повідомили на сайті Профспілки працівників освіти і науки щодо використання громадами освітньої субвенції.
В організації наголошують, що станом на 1 листопада 2021 року залишки освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, становили 6,8 млрд грн.
Окрім того, у профспілці підкреслили, що цільове призначення освітньої субвенції це оплата праці з нарахуваннями педагогічних працівників шкіл, дитячих будинків, навчально-реабілітаційних центрів, інклюзивно-ресурсних центрів, а також закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
Складаєте інструкції з охорони праці, але не знаєте, які нормативні вимоги врахувати? Як оформити й зареєструвати? Впораєтеся з цим завданням легко. Експерти склали для вас сім правил, які легко запам’ятати.
«Надлишок освітньої субвенції в одних місцевих бюджетах та її недостатність у інших спричинений несправедливим її формульним розподілом. Занижуючи розрахунковий показник наповнюваності класів порівняно з тим фактичним, що склався у школах відповідної громади, її виділяють таким громадам у обсягах більших, ніж того потрібно на існуючу мережу класів, а іншим — цей розрахунковий показник наповнюваності класів завищують, таким чином не додають громадам необхідні кошти на фінансування існуючої мережі класів», — зазначається у повідомленні.
Зокрема, в установі вважають, що несправедливий формульний розподіл освітньої субвенції став однією з причин несвоєчасної виплати заробітної плати педагогічним працівникам, зменшення надбавок за престижність праці.
«Маючи наявні резерви освітньої субвенції в окремих територіях, її економлять, не доплачуючи вчителям та іншим педагогам надбавку за престижність педагогічної праці», — зауважили в установі
Негативною в цьому контексті є норма статті 103-2 Бюджетного кодексу, яка передбачає дозвіл на використання залишків освітньої субвенції на кінець бюджетного періоду у наступному бюджетному році на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти.
«Це спонукає місцеву владу економити на вчителях, недоплачуючи їм з тим, щоб зекономлені кошти спрямувати на вирішення місцевих прогалин, що мають фінансуватися за рахунок місцевих бюджетів», — підсумували у Профспілці працівників освіти і науки.