Держслужба опублікувала результати дослідження успішності учнів 6 та 8 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Завдання на застосування знань в житті або міркування виконує найменший відсоток учнів

Результати моніторингового дослідження

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Значна частина учнів 6 та 8 класів виконують завдання з математики та української мови на середньому рівні.

Такі дані зазначені в результатах першого етапу моніторингового дослідження, метою якого є відстеження результатів навчання з української мови й математики (алгебри і геометрії) учнів 6 і 8 класів.

Державна служба якості освіти України разом із експертами проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) опублікували результати дослідження. 

Моніторинг триватиме поетапно протягом трьох років. Другий етап відбудеться у травні 2024 року, а третій — у травні 2025 року.

Тестування проводилося на платформі Всеукраїнської школи онлайн, у ньому взяли участь понад 6 тисяч шестикласників та понад 6 тисяч восьмикласників.

Як зауважила керівниця ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проекту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) Олена Заплотинська, хоч більшість учнів виконали тести з математики та української мови на середньому рівні, восьмикласники продемонстрували дещо вищі результати: серед них більший відсоток тих, хто виконав тест на достатньому й високому рівнях.

«При цьому учням легше вдалися завдання когнітивного виміру “знання”, а от із завданнями, над якими необхідно поміркувати, або застосувати знання в конкретній життєвій ситуації, впоралася найменша кількість учнів», — акцентувала вона.

Зауважимо, що найскладнішими завданнями з математики для шестикласників були завдання, що стосувалися основ геометрії, — «Геометричні фігури та геометричні величини». В українській мові це завдання з розділів «Фонетика. Орфоепія» та «Розвиток мовлення». А також виявилися складними завдання на читання й розуміння тексту. 

Цікавим показником стало те, що серед шестикласників гірші результати демонструють ті учні, які відчувають страх перед уроками української мови, вважають їх нудними або такими, що псують настрій (засмучують), а також ті, хто не вважає навчальний предмет з української мови своєю сильною стороною, і які за змоги ліпше б не не відвідували ці уроки взагалі.

Окрім того, для восьмикласників найскладнішими з математики виявилися завдання з розділу «Рівняння та нерівності», а з української мови — теми, які є провідними в програмі навчання 7-8-х класів та яким відводиться значна увага — «Морфологія» та «Синтаксис». Очевидно, що здобуті до 8-го класу знання й уміння в учнівства є нестійкими і несистемними, що провокує значні проблеми в оволодінні змістом у наступних класах.

Відповідно до результатів моніторингу, молодші учні (шестикласники) менш стійкі до різних чинників, які можуть впливати на результати навчання, ніж старші (восьмикласники). Разом з тим учні, які навчаються в міських школах, показують вищі середні результати, ніж учнівство у сільській місцевості. З математики різниця в успішності більша, а з української мови — менша.

Зокрема, дослідження показало, що вплив на успішність учнів має регіон, де розташований заклад освіти: учні, які навчаються в столичних закладах освіти, а також на сході країни, досягли вищих результатів порівняно з ровесниками з інших регіонів. Учнівство з південного регіону показало нижчі результати виконання тестів.

Джерело Держслужба якості освіти

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
879

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5698

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77918

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді