Держслужба опублікувала результати дослідження успішності учнів 6 та 8 класів

Завдання на застосування знань в житті або міркування виконує найменший відсоток учнів

Результати моніторингового дослідження

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Значна частина учнів 6 та 8 класів виконують завдання з математики та української мови на середньому рівні.

Такі дані зазначені в результатах першого етапу моніторингового дослідження, метою якого є відстеження результатів навчання з української мови й математики (алгебри і геометрії) учнів 6 і 8 класів.

Державна служба якості освіти України разом із експертами проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) опублікували результати дослідження. 

Моніторинг триватиме поетапно протягом трьох років. Другий етап відбудеться у травні 2024 року, а третій — у травні 2025 року.

Тестування проводилося на платформі Всеукраїнської школи онлайн, у ньому взяли участь понад 6 тисяч шестикласників та понад 6 тисяч восьмикласників.

Як зауважила керівниця ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проекту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) Олена Заплотинська, хоч більшість учнів виконали тести з математики та української мови на середньому рівні, восьмикласники продемонстрували дещо вищі результати: серед них більший відсоток тих, хто виконав тест на достатньому й високому рівнях.

«При цьому учням легше вдалися завдання когнітивного виміру “знання”, а от із завданнями, над якими необхідно поміркувати, або застосувати знання в конкретній життєвій ситуації, впоралася найменша кількість учнів», — акцентувала вона.

Зауважимо, що найскладнішими завданнями з математики для шестикласників були завдання, що стосувалися основ геометрії, — «Геометричні фігури та геометричні величини». В українській мові це завдання з розділів «Фонетика. Орфоепія» та «Розвиток мовлення». А також виявилися складними завдання на читання й розуміння тексту. 

Цікавим показником стало те, що серед шестикласників гірші результати демонструють ті учні, які відчувають страх перед уроками української мови, вважають їх нудними або такими, що псують настрій (засмучують), а також ті, хто не вважає навчальний предмет з української мови своєю сильною стороною, і які за змоги ліпше б не не відвідували ці уроки взагалі.

Окрім того, для восьмикласників найскладнішими з математики виявилися завдання з розділу «Рівняння та нерівності», а з української мови — теми, які є провідними в програмі навчання 7-8-х класів та яким відводиться значна увага — «Морфологія» та «Синтаксис». Очевидно, що здобуті до 8-го класу знання й уміння в учнівства є нестійкими і несистемними, що провокує значні проблеми в оволодінні змістом у наступних класах.

Відповідно до результатів моніторингу, молодші учні (шестикласники) менш стійкі до різних чинників, які можуть впливати на результати навчання, ніж старші (восьмикласники). Разом з тим учні, які навчаються в міських школах, показують вищі середні результати, ніж учнівство у сільській місцевості. З математики різниця в успішності більша, а з української мови — менша.

Зокрема, дослідження показало, що вплив на успішність учнів має регіон, де розташований заклад освіти: учні, які навчаються в столичних закладах освіти, а також на сході країни, досягли вищих результатів порівняно з ровесниками з інших регіонів. Учнівство з південного регіону показало нижчі результати виконання тестів.

Джерело Держслужба якості освіти

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Підготовка до засідання педагогічної ради школи

Засідання педагогічної ради — важлива складова роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо її функції та особливості підготовки до засідань
43120

Відпустки – 2024: особливості надання

З 2022 року було введено норми щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану. Це стосувалося і відпусток. 2024 рік вніс свої корективи. Що залишилося сталим, а що зазнало змін – розбираємося у статті
143416

З чого починати цивільний захист у закладі освіти

Все частіше об’єктами уражень ворога стає цивільне населення. Убезпечити найвразливішу категорію – наших дітей – від ракетних атак, зберегти їх життя – ось найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у навчальному закладі і як організувати цей процес – читаймо далі
86611

Щорічний звіт директора школи

Звітування можна провести в актовому залі, а можні і онлайн. Дізнайтеся, що врахувати для виступу онлайн, як його побудувати і що допоможе зробити його вдалим. Про що звітує директор і за якою структурою — у статті
47056

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді