Держслужба опублікувала результати дослідження успішності учнів 6 та 8 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Завдання на застосування знань в житті або міркування виконує найменший відсоток учнів

Результати моніторингового дослідження

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Значна частина учнів 6 та 8 класів виконують завдання з математики та української мови на середньому рівні.

Такі дані зазначені в результатах першого етапу моніторингового дослідження, метою якого є відстеження результатів навчання з української мови й математики (алгебри і геометрії) учнів 6 і 8 класів.

Державна служба якості освіти України разом із експертами проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) опублікували результати дослідження. 

Моніторинг триватиме поетапно протягом трьох років. Другий етап відбудеться у травні 2024 року, а третій — у травні 2025 року.

Тестування проводилося на платформі Всеукраїнської школи онлайн, у ньому взяли участь понад 6 тисяч шестикласників та понад 6 тисяч восьмикласників.

Як зауважила керівниця ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проекту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) Олена Заплотинська, хоч більшість учнів виконали тести з математики та української мови на середньому рівні, восьмикласники продемонстрували дещо вищі результати: серед них більший відсоток тих, хто виконав тест на достатньому й високому рівнях.

«При цьому учням легше вдалися завдання когнітивного виміру “знання”, а от із завданнями, над якими необхідно поміркувати, або застосувати знання в конкретній життєвій ситуації, впоралася найменша кількість учнів», — акцентувала вона.

Зауважимо, що найскладнішими завданнями з математики для шестикласників були завдання, що стосувалися основ геометрії, — «Геометричні фігури та геометричні величини». В українській мові це завдання з розділів «Фонетика. Орфоепія» та «Розвиток мовлення». А також виявилися складними завдання на читання й розуміння тексту. 

Цікавим показником стало те, що серед шестикласників гірші результати демонструють ті учні, які відчувають страх перед уроками української мови, вважають їх нудними або такими, що псують настрій (засмучують), а також ті, хто не вважає навчальний предмет з української мови своєю сильною стороною, і які за змоги ліпше б не не відвідували ці уроки взагалі.

Окрім того, для восьмикласників найскладнішими з математики виявилися завдання з розділу «Рівняння та нерівності», а з української мови — теми, які є провідними в програмі навчання 7-8-х класів та яким відводиться значна увага — «Морфологія» та «Синтаксис». Очевидно, що здобуті до 8-го класу знання й уміння в учнівства є нестійкими і несистемними, що провокує значні проблеми в оволодінні змістом у наступних класах.

Відповідно до результатів моніторингу, молодші учні (шестикласники) менш стійкі до різних чинників, які можуть впливати на результати навчання, ніж старші (восьмикласники). Разом з тим учні, які навчаються в міських школах, показують вищі середні результати, ніж учнівство у сільській місцевості. З математики різниця в успішності більша, а з української мови — менша.

Зокрема, дослідження показало, що вплив на успішність учнів має регіон, де розташований заклад освіти: учні, які навчаються в столичних закладах освіти, а також на сході країни, досягли вищих результатів порівняно з ровесниками з інших регіонів. Учнівство з південного регіону показало нижчі результати виконання тестів.

Джерело Держслужба якості освіти

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
108

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110480

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11612

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді