Держслужба опублікувала результати дослідження успішності учнів 6 та 8 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Завдання на застосування знань в житті або міркування виконує найменший відсоток учнів

Результати моніторингового дослідження

НАКАЗИ: кінець навчального року🖨

Значна частина учнів 6 та 8 класів виконують завдання з математики та української мови на середньому рівні.

Такі дані зазначені в результатах першого етапу моніторингового дослідження, метою якого є відстеження результатів навчання з української мови й математики (алгебри і геометрії) учнів 6 і 8 класів.

Державна служба якості освіти України разом із експертами проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) опублікували результати дослідження. 

Моніторинг триватиме поетапно протягом трьох років. Другий етап відбудеться у травні 2024 року, а третій — у травні 2025 року.

Тестування проводилося на платформі Всеукраїнської школи онлайн, у ньому взяли участь понад 6 тисяч шестикласників та понад 6 тисяч восьмикласників.

Як зауважила керівниця ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проекту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) Олена Заплотинська, хоч більшість учнів виконали тести з математики та української мови на середньому рівні, восьмикласники продемонстрували дещо вищі результати: серед них більший відсоток тих, хто виконав тест на достатньому й високому рівнях.

«При цьому учням легше вдалися завдання когнітивного виміру “знання”, а от із завданнями, над якими необхідно поміркувати, або застосувати знання в конкретній життєвій ситуації, впоралася найменша кількість учнів», — акцентувала вона.

Зауважимо, що найскладнішими завданнями з математики для шестикласників були завдання, що стосувалися основ геометрії, — «Геометричні фігури та геометричні величини». В українській мові це завдання з розділів «Фонетика. Орфоепія» та «Розвиток мовлення». А також виявилися складними завдання на читання й розуміння тексту. 

Цікавим показником стало те, що серед шестикласників гірші результати демонструють ті учні, які відчувають страх перед уроками української мови, вважають їх нудними або такими, що псують настрій (засмучують), а також ті, хто не вважає навчальний предмет з української мови своєю сильною стороною, і які за змоги ліпше б не не відвідували ці уроки взагалі.

Окрім того, для восьмикласників найскладнішими з математики виявилися завдання з розділу «Рівняння та нерівності», а з української мови — теми, які є провідними в програмі навчання 7-8-х класів та яким відводиться значна увага — «Морфологія» та «Синтаксис». Очевидно, що здобуті до 8-го класу знання й уміння в учнівства є нестійкими і несистемними, що провокує значні проблеми в оволодінні змістом у наступних класах.

Відповідно до результатів моніторингу, молодші учні (шестикласники) менш стійкі до різних чинників, які можуть впливати на результати навчання, ніж старші (восьмикласники). Разом з тим учні, які навчаються в міських школах, показують вищі середні результати, ніж учнівство у сільській місцевості. З математики різниця в успішності більша, а з української мови — менша.

Зокрема, дослідження показало, що вплив на успішність учнів має регіон, де розташований заклад освіти: учні, які навчаються в столичних закладах освіти, а також на сході країни, досягли вищих результатів порівняно з ровесниками з інших регіонів. Учнівство з південного регіону показало нижчі результати виконання тестів.

Джерело Держслужба якості освіти

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168914

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71922

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді