Досліджено якість дистанційного навчання в школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Україні провели дослідження щодо якості дистанційного навчання та назвали переваги й недоліки такої форми освіти

Моніторинг якості дистанційного навчанняНовий професійний стандарт: ВИМОГИ

У Міністерстві освіти та науки підкреслили, що дистанційне навчання не може замінити очного, але воно дає можливість забезпечити безперервність освітнього процесу в регіонах зі значним поширенням COVID-19. Саме тому в Україні провели дослідження та виявили недоліки дистанційки.

Таку інформацію повідомив очільник освітнього відомства Сергій Шкарлет у своєму Telegram-каналі.

Моніторинг ефективності дистанційного навчання проводила Держслужба якості освіти у період з 11 по 22 жовтня включно.

Переваги дистанційного навчання

Керівник Міносвіти Сергій Шкарлет повідомив, що в усіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів.

Як він відзначив, під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів (93%). Водночас, найбільше закладів, які використовують лише асинхронний режим навчання, — у Тернопільській та Волинській областях (93% і 37% відповідно).

Щодо відмінностей між цими режимами дистанційки:

  • Синхронний режим навчання — це коли вчитель проводить урок дистанційно для всіх учнів одночасно в режимі реального часу (це може бути чат, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі тощо).
  • Асинхронний режим — це коли вчитель проводить урок для учнів дистанційно із затримкою у часі, використовуючи електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо. Зокрема, сюди відноситься і звичайне надсилання учням завдань.

Окрім того, у процесі реалізації дистанційної форми у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:

  • ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
  • хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
  • онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.

«На онлайн-уроках учителі використовують різноманітні форми організації роботи для підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні», — акцентував міністр освіти Сергій Шкарлет.

Недоліки дистанційного навчання

Відповідно до результатів дослідження, серед виявлених проблем:

  • якість інтернет-зв’язку;
  • участь у синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу;
  • оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.

За період проведення моніторингу працівники територіальних органів Служби якості освіти відвідали понад тисячу онлайн-уроків.

«Ми будемо продовжувати таку практику. Дякую вчителям за їхню роботу, нестандартні підходи та розширення інтерактивної складової дистанційного навчання», — прокоментував очільник освітнього відомства.

Варто зазначити, що заклади освіти у червоній зоні можуть працювати очно, якщо там всі 100% працівників щеплені двома дозами від COVID-19.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
2062

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
6157

Комплектування груп у дошкільному закладі: вивчаємо вимоги та зміни

До кінця серпня керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи вихованців. З’ясуємо, як Закон про дошкільну освіту та інші нормативні документи врегульовують питання комплектування різних видів груп, їх граничної наповнюваності. Усе розклали для вас по поличках
83699

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді