Ігор Хворостяний, освітній експерт, підтримує рішення про поділ ЗНО з мови та літератури на два окремі предмети та вважає, що ЗНО з української літератури не має бути обов’язковим
Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН
Ігор Хворостяний зауважує, що часто отримує питання щодо обов’язковості чи непотрібності ЗНО з літератури.
Експерт вважає, що оцінювання з літератури не має бути обов’язковим, а має бути за вибором.
«Опоненти говорять, що так ми знищимо любов і мотивацію до української літератури. Я апелюю до того, що якщо за таким принципом вирішувати, то тоді б діти не любили жодної обов’язкової дисципліни, якої немає в обов’язковому ЗНО. Не можна підмінювати любов примусом», – додає Хворостяний.
МОН роз’яснило, як організувати діяльність школи в 2021/2022 навчальному році. Редакція підготувала для вас корисну таблицю.
Крім того, експерт додає, що важливо навчити дітей розрізняти жанри літератури. Але це не означає, що їм треба зазубрювати, що «Кайдашева сім’я» – це соціально-побутова повість, а «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – психологічний роман.
Нагадаємо, що у 2022 році випускники будуть обирати, чи складати тест з української мови та літератури, чи окремо лише з мови.
Джерело: "Громадське радіо"
Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
Навчальний рік 2025/2026 стартує 1 вересня. Як визначають структуру навчального року та що варто врахувати в умовах війни?
Які допоміжні засоби для навчання дітей з особливими освітніми потребами мають бути в закладі освіти, за які кошти їх закупляти та як використовувати — читайте у статті
КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
Основні положення статті 16-1 Закону про загальну середню освіту: термінологія, організація інклюзивних класів, надання корекційно-розвиткових послуг та ін.