Ігор Хворостяний, освітній експерт, підтримує рішення про поділ ЗНО з мови та літератури на два окремі предмети та вважає, що ЗНО з української літератури не має бути обов’язковим
Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН
Ігор Хворостяний зауважує, що часто отримує питання щодо обов’язковості чи непотрібності ЗНО з літератури.
Експерт вважає, що оцінювання з літератури не має бути обов’язковим, а має бути за вибором.
«Опоненти говорять, що так ми знищимо любов і мотивацію до української літератури. Я апелюю до того, що якщо за таким принципом вирішувати, то тоді б діти не любили жодної обов’язкової дисципліни, якої немає в обов’язковому ЗНО. Не можна підмінювати любов примусом», – додає Хворостяний.
МОН роз’яснило, як організувати діяльність школи в 2021/2022 навчальному році. Редакція підготувала для вас корисну таблицю.
Крім того, експерт додає, що важливо навчити дітей розрізняти жанри літератури. Але це не означає, що їм треба зазубрювати, що «Кайдашева сім’я» – це соціально-побутова повість, а «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – психологічний роман.
Нагадаємо, що у 2022 році випускники будуть обирати, чи складати тест з української мови та літератури, чи окремо лише з мови.
Джерело: "Громадське радіо"
Як буде проходити НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
Як має проходити атестація педагогічних працівників, що враховувати відповідно до Положення про атестацію – оглядаємо у статті
Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі