МОН та ЮНІСЕФ створили рекомендації щодо надолуження освітніх втрат

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міносвіти разом з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм із надолуження освітніх утрат

Рекомендації надолуження освітніх втрат

Оновлена посадова інструкція вчителя початкових класів

Два роки пандемії COVID-19 та перерви в навчанні, спричинені війною в Україні, украй негативно вплинули на навчальний процес та успішність школярів. Тож зараз актуальною є потреба створити та впровадити програми з надолуження освітніх втрат, які допоможуть школярам і дошкільнятам заповнити прогалини у знаннях.

Відповідно до даних статистики, у першому півріччі 2022/2023 н.р. лише 15 % закладів освіти працювали очно, 33 % — дистанційно, 51 % — змішано. Водночас учителі зазначають про погіршення результатів навчання учнів/учениць: про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах вказують 57 % педагогів, у містах — 44 %, з іноземної мови — 52 % та 47 % відповідно, з математики — 45 % та 40 %, з інформатики — 37 % та 25 %. 

В освітньому відомстві зауважують, що наявна тенденція втрати розумового потенціалу української молоді, тож необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації. Саме тому зараз впроваджуються освітні ініціативи з надолуження знань.

Окрім того, більшість таких ініціатив також передбачають психологічну підтримку дітей, які опинилися перед величезним викликом, адже їм доводиться опановувати необхідні для їхнього майбутнього знання в умовах війни. Крім вчителів, їм у цьому допомагають численні міжнародні й українські громадські організації.

Для того, щоб систематизувати та підтримати подібні ініціативи, Міністерство освіти і науки України спільно з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх утрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій, які вже впроваджують або планують впроваджувати програми з надолуження освітніх утрат.

Напрацьовані рекомендації стануть основою для розроблення Національної стратегії з надолуження освітніх втрат в Україні.

 За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47913

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159914

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31570

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59611

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді