Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад
Два роки пандемії COVID-19 та перерви в навчанні, спричинені війною в Україні, украй негативно вплинули на навчальний процес та успішність школярів. Тож зараз актуальною є потреба створити та впровадити програми з надолуження освітніх втрат, які допоможуть школярам і дошкільнятам заповнити прогалини у знаннях.
Відповідно до даних статистики, у першому півріччі 2022/2023 н.р. лише 15 % закладів освіти працювали очно, 33 % — дистанційно, 51 % — змішано. Водночас учителі зазначають про погіршення результатів навчання учнів/учениць: про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах вказують 57 % педагогів, у містах — 44 %, з іноземної мови — 52 % та 47 % відповідно, з математики — 45 % та 40 %, з інформатики — 37 % та 25 %.
В освітньому відомстві зауважують, що наявна тенденція втрати розумового потенціалу української молоді, тож необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації. Саме тому зараз впроваджуються освітні ініціативи з надолуження знань.
Окрім того, більшість таких ініціатив також передбачають психологічну підтримку дітей, які опинилися перед величезним викликом, адже їм доводиться опановувати необхідні для їхнього майбутнього знання в умовах війни. Крім вчителів, їм у цьому допомагають численні міжнародні й українські громадські організації.
Для того, щоб систематизувати та підтримати подібні ініціативи, Міністерство освіти і науки України спільно з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх утрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій, які вже впроваджують або планують впроваджувати програми з надолуження освітніх утрат.
Напрацьовані рекомендації стануть основою для розроблення Національної стратегії з надолуження освітніх втрат в Україні.
За матеріалами МОН