МОН та ЮНІСЕФ створили рекомендації щодо надолуження освітніх втрат

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міносвіти разом з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм із надолуження освітніх утрат

Рекомендації надолуження освітніх втрат

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Два роки пандемії COVID-19 та перерви в навчанні, спричинені війною в Україні, украй негативно вплинули на навчальний процес та успішність школярів. Тож зараз актуальною є потреба створити та впровадити програми з надолуження освітніх втрат, які допоможуть школярам і дошкільнятам заповнити прогалини у знаннях.

Відповідно до даних статистики, у першому півріччі 2022/2023 н.р. лише 15 % закладів освіти працювали очно, 33 % — дистанційно, 51 % — змішано. Водночас учителі зазначають про погіршення результатів навчання учнів/учениць: про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах вказують 57 % педагогів, у містах — 44 %, з іноземної мови — 52 % та 47 % відповідно, з математики — 45 % та 40 %, з інформатики — 37 % та 25 %. 

В освітньому відомстві зауважують, що наявна тенденція втрати розумового потенціалу української молоді, тож необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації. Саме тому зараз впроваджуються освітні ініціативи з надолуження знань.

Окрім того, більшість таких ініціатив також передбачають психологічну підтримку дітей, які опинилися перед величезним викликом, адже їм доводиться опановувати необхідні для їхнього майбутнього знання в умовах війни. Крім вчителів, їм у цьому допомагають численні міжнародні й українські громадські організації.

Для того, щоб систематизувати та підтримати подібні ініціативи, Міністерство освіти і науки України спільно з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх утрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій, які вже впроваджують або планують впроваджувати програми з надолуження освітніх утрат.

Напрацьовані рекомендації стануть основою для розроблення Національної стратегії з надолуження освітніх втрат в Україні.

 За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
5085

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100327

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22735

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді