Укриття в школах мають бути по-справжньому безпечними

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як зробити так, щоб укриття у школах стали по-справжньому безпечними

Укриття в школах мають бути по-справжньому безпечними

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Серед населення неодноразово ширилися чутки щодо нічних чергувань вчителів у школах. Останні тижні інтернет розривають скандали. Департамент освіти ж розповідає, що це все фейки і нікого чергувати не змушують.

Однак, формально нікого не змушують, але інакшим чином забезпечити виконання вимог місцевої влади заклади не можуть, адже столичні можновладці не надали їм жодних інструментів для цього — тільки переклали відповідальність.

Зауважимо, що нещодавно Департамент освіти і науки міста Києва видав наказ, яким зобов’язав керівників закладів освіти, де є укриття, відповідати за безпеку. Зокрема, після відвідування укриттів сторонніми особами директори мають оглядати приміщення та території закладів освіти, інформувати ДСНС та Національну поліцію, якщо виявлять підозрілі предмети, тощо.

Проте цей наказ викликає багато питань і суперечливих моментів.

Як зазначила народна депутатка Юлія Гришина: «Змоделюємо ситуацію. Ви відвели дитину до школи, поїхали на роботу та почалася повітряна тривога. Ваша дитина спускається в укриття і начебто все має бути ок. Але чи можуть батьки бути впевненими, що діти там у безпеці? Думаю, не зовсім. Адже тепер крім ракетної загрози на них чекає зустріч зі сторонніми людьми. Людьми, яких ніхто не перевіряє і не контролює в укритті. Жодної додаткової охорони місцева влада не забезпечила».

Щодо діяльності керівників закладів освіти, то вони виконують менеджерську функцію. Чи повинен освітянин, покликання якого організовувати роботу закладу освіти, ходити та перевіряти територію та приміщення закладу освіти на предмет сторонніх людей або підозрілих предметів? Звісно ні. Чи може директор якісно виконувати цю функцію — однозначно ні. Адже керівник школи точно не обізнаний в тому, як і в якій послідовності мають виконуватися дії з перевірки території чи як поводитися при несанкціонованому проникненні чи спробах викрадення матеріальних цінностей. Для цього потрібні спеціальні знання. І точно керівник школи не повинен нести відповідальність за те, аби виявити всі потенційні загрози для дітей.

«Перше, що потрібно зробити — забезпечити заклади професійною охороною. Київ — місто із бюджетом в 65 мільярдів гривень. Впевнена, що фінансів для цього достатньо […]. Тож за кожним закладом, де є укриття, мають бути закріплені спеціально навчені люди, що перевірятимуть приміщення та територію шкіл після завершення тривоги, контролюватимуть людей, що відвідують укриття, де вдень навчаються наші діти. Це все цілком можливо забезпечити, але для цього потрібні чітко прописані алгоритми дій та відповідальність», — наголосила нардеп Юлія Гришина.

Важливо, що діти повинні перебувати у безумовній безпеці. А для цього місцева влада зобов’язана забезпечити людей укриттями таким чином, аби від цього не страждала система освіти.

Джерело Фокус

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
836

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5686

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77897

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4620

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді