В українських школах проведуть міжнародне дослідження соціально-емоційних навичок

У ДСЯО презентували проведення дослідження соціально-емоційних навичок охопить 232 школи України

Дослідження соціально-емоційних навичок Оновлена посадова інструкція вчителя початкових класів

28 червня відбулася презентація міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), яке проведе в Україні Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Співорганізатором дослідження є Державна служба якості освіти України та ГО «ЕдКемп Україна» як Національний центр ДоСЕН.

Таку інформацію зазначили на сайті Державної служби якості освіти. 

Ще у 2019 році ОЕСР ініціювала проведення дослідження, щоби з’ясувати, що сприяє, а що перешкоджає їх формуванню. Для цього у 15 країнах світу залучають 10 і 15-річних учнів та учениць. В Україні опитування відбудеться 15 вересня — 6 жовтня 2023 року на спеціально створеній ОЕСР онлайн-платформі у вибірці з 232 заклади освіти, а 2024 року буде здійснений аналіз даних і підготовка звітів за результатами.

Варто зазначити, що ДоСЕН стане четвертим етапом дослідження, що дасть змогу скласти цілісну картину про те, що відбувається в системі освіти України завдяки комплексному аналізу результатів вивчення якості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень і воєнного стану.

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Моніторинг відбуватиметься за двома напрямами:

  • вимірювання сформованості 17 соціально-емоційних навичок,
  • дослідження чинників, які впливають на їх формування.

Окрім того, для дослідження було розроблено контекстний інструмент — опитувальники для учнівства, учительства, керівництва закладів освіти, батьків (опікунів), щоб дізнатися про оточення, в якому виявляються соціально-емоційні навички (у школі, родині, громаді).

«Коли настане перемога, мотивація до змін буде більшою, ніж наявні в України ресурси. Тож якою буде ця перемога — багато залежить від того, що зараз відбувається у шкільних класах. І тут на перший план виходять соціально-емоційні навички — ті речі, які кожному хочеться бачити один в одному: креативність, співпереживання, товариськість, емоційна стійкість, життя в мирі із самим собою та людьми довкола в умовах невизначеності й неоднозначності. Це не є якісь особистісні риси людини — це навички людини 21 століття», — повідомив Андреас Шляйхер, директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР.

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
101120

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
752

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28007

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78641

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді