В українських школах проведуть міжнародне дослідження соціально-емоційних навичок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У ДСЯО презентували проведення дослідження соціально-емоційних навичок охопить 232 школи України

Дослідження соціально-емоційних навичок НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

28 червня відбулася презентація міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), яке проведе в Україні Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Співорганізатором дослідження є Державна служба якості освіти України та ГО «ЕдКемп Україна» як Національний центр ДоСЕН.

Таку інформацію зазначили на сайті Державної служби якості освіти. 

Ще у 2019 році ОЕСР ініціювала проведення дослідження, щоби з’ясувати, що сприяє, а що перешкоджає їх формуванню. Для цього у 15 країнах світу залучають 10 і 15-річних учнів та учениць. В Україні опитування відбудеться 15 вересня — 6 жовтня 2023 року на спеціально створеній ОЕСР онлайн-платформі у вибірці з 232 заклади освіти, а 2024 року буде здійснений аналіз даних і підготовка звітів за результатами.

Варто зазначити, що ДоСЕН стане четвертим етапом дослідження, що дасть змогу скласти цілісну картину про те, що відбувається в системі освіти України завдяки комплексному аналізу результатів вивчення якості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень і воєнного стану.

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Моніторинг відбуватиметься за двома напрямами:

  • вимірювання сформованості 17 соціально-емоційних навичок,
  • дослідження чинників, які впливають на їх формування.

Окрім того, для дослідження було розроблено контекстний інструмент — опитувальники для учнівства, учительства, керівництва закладів освіти, батьків (опікунів), щоб дізнатися про оточення, в якому виявляються соціально-емоційні навички (у школі, родині, громаді).

«Коли настане перемога, мотивація до змін буде більшою, ніж наявні в України ресурси. Тож якою буде ця перемога — багато залежить від того, що зараз відбувається у шкільних класах. І тут на перший план виходять соціально-емоційні навички — ті речі, які кожному хочеться бачити один в одному: креативність, співпереживання, товариськість, емоційна стійкість, життя в мирі із самим собою та людьми довкола в умовах невизначеності й неоднозначності. Це не є якісь особистісні риси людини — це навички людини 21 століття», — повідомив Андреас Шляйхер, директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53956

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
209

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110620

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді