Вплив пандемії на стан шкільної освіти у світі

Теми:
Дослідження 144 країн щодо впливу пандемії на стан шкільної освіти в світі

Вплив пандемії на освітуЧи допускати дітей та працівників без щеплень у заклади освіти

Міжнародні науковці з ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Світового банку та ОЕСР провели масштабне опитування щодо впливу заходів протидії пандемії COVID-19 на якість освіти у всьому світі.

Результати дослідження оприлюднені на сайті ЮНЕСКО.

У документі опитування зазначається, як країни здійснюють моніторинг та пом’якшення втрат у навчанні, розв’язують проблему відновлення роботи шкіл та які стратегії застосовують для дистанційного навчання.

Загалом досліджено 142 країни в період з лютого до травня 2021 року. Дослідники охопили дошкільну, початкову та середню освіту.

Основні висновки з проведеного опитування:

  • Приблизно 40% країн подовжили навчальний рік, і така ж частка країн визначили пріоритетними окремі програми чи курси. Однак понад половина країн повідомили, що жодних коригувань не було і не буде зроблено.
  • Багато країн вжили заходів протиепідемічної безпеки в екзаменаційних центрах, 28% скасували іспити в початковій школі, а 18% країн зробили це в старших класах.
  • Країни з низьким рівнем доходу не змогли вжити навіть найосновніших заходів для повернення до школи. Наприклад, лише менш як 10% повідомили, що мають достатньо масок, мила, чистої води та інших санітарно-гігієнічних засобів.
  • Більшість країн забезпечили дистанційним навчанням своїх учнів: радіо- та телевізійні трансляції були більш популярними серед країн з низьким рівнем доходу, тоді як країни з високим рівнем доходу навчалися в режимі онлайн. Однак більше третини країн з низьким рівнем доходу повідомили, що дистанційно змогли навчатися менш як половина учнів початкових класів.
  • Лише третина країн (переважно багаті) намагаються дослідити розмір втрат у результаті зниження рівня шкільної освіти через пандемію.
  • У 2020 році школи в усьому світі були повністю закриті на всіх рівнях навчання в середньому протягом 79 навчальних днів, що становить приблизно 40% загальної кількості днів навчання в середньому в розвинутих країнах. Ці показники коливалися від 53 днів у країнах із високим рівнем доходу до 115 днів у країнах із низьким рівнем доходу.
  • 49% країн збільшили свій бюджет на освіту у 2020 році відносно 2019 року, тоді як 43% бюджет не змінювали. 60% країн планують збільшити бюджет на освіту, якщо порівняти з 2020 роком.
  • Приблизно в кожній третій країні, де школи закриті або були закриті, досі не виконуються програми виправлення рівня навчання учнів в школі.

«Вимірювання втрат навчання є найважливішим першим кроком до пом’якшення наслідків коронавірусу. Життєво важливо, щоби країни інвестували в оцінювання величини таких збитків для здійснення відповідних виправних заходів», — прокоментувала Сільвія Монтойя, директорка Інституту статистики ЮНЕСКО.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
908

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. Як проектують штатний розпис дошкільного закладу
50169

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді