Руслан Гурак: українська система освіти має європейський вектор розвитку

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Якість системи української освіти залежить від її спроможності забезпечити молодь навичками та компетентностями, необхідними для її особистісного розвитку, інтеграції в суспільство та зайнятості на ринку праці.

Академічна доброчесність у школі: як розвивати

Про це повідоми Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, під час першої сесії «Українська освіта і наука в світовому вимірі» на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука», що проходив 31 травня 2021 року.

За його словами, європейський досвід з питань забезпечення якості освіти дав поштовх Україні до трансформації освітньої системи і створення власних унікальних інструментів підвищення якості освіти. Передусім змінилися підходи до процесу оцінювання й формування культури якості освіти.

Руслан ГУРАК підкреслив, що стратегічні пріоритети, визначені Резолюцією Ради ЄС в галузі освіти та професійної підготовки щодо Європейського освітнього простору та поза ним від 18 лютого 2021 року, повністю співпадають з напрямами України.

Українська система освіти має вже певні здобутки і напрацювання у сфері забезпечення якості освіти. Зокрема, з 1 вересня п. р. школи отримають можливість проводити самооцінювання освітніх процесів через використання софт-системи і працювати над вдосконаленням внутрішньої системи забезпечення якості освіти, не чекаючи зовнішнього оцінювання.

Разом з тим, Голова Служби зауважив, що наразі перед українською системою освіти стоїть низка викликів. Починаючи від практик управління якістю до посилення автономії закладів та створення нових можливостей для професійного розвитку вчителів.

Довідково: Всеукраїнський форум «Україна 30» створений за ініціативи Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО задля актуалізації критично важливих для українського суспільства питань.

Завданнями форуму «Освіта і наука» є дискусія з наступних питань:

  • загальносвітові тренди розвитку освіти і науки
  • місце української освіти і науки у світовому вимірі;
  • інновації в освіті і науці
  • створення умов для отримання освіти в галузі новітніх технологій;
  • цифровізація освіти і науки;
  • розвиток науки та дослідницької роботи у вищих навчальних закладах;
  • державна підтримка та заохочення молодих учених.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
64

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110443

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11609

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17718

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді