Руслан Гурак: українська система освіти має європейський вектор розвитку

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Якість системи української освіти залежить від її спроможності забезпечити молодь навичками та компетентностями, необхідними для її особистісного розвитку, інтеграції в суспільство та зайнятості на ринку праці.

Академічна доброчесність у школі: як розвивати

Про це повідоми Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, під час першої сесії «Українська освіта і наука в світовому вимірі» на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука», що проходив 31 травня 2021 року.

За його словами, європейський досвід з питань забезпечення якості освіти дав поштовх Україні до трансформації освітньої системи і створення власних унікальних інструментів підвищення якості освіти. Передусім змінилися підходи до процесу оцінювання й формування культури якості освіти.

Руслан ГУРАК підкреслив, що стратегічні пріоритети, визначені Резолюцією Ради ЄС в галузі освіти та професійної підготовки щодо Європейського освітнього простору та поза ним від 18 лютого 2021 року, повністю співпадають з напрямами України.

Українська система освіти має вже певні здобутки і напрацювання у сфері забезпечення якості освіти. Зокрема, з 1 вересня п. р. школи отримають можливість проводити самооцінювання освітніх процесів через використання софт-системи і працювати над вдосконаленням внутрішньої системи забезпечення якості освіти, не чекаючи зовнішнього оцінювання.

Разом з тим, Голова Служби зауважив, що наразі перед українською системою освіти стоїть низка викликів. Починаючи від практик управління якістю до посилення автономії закладів та створення нових можливостей для професійного розвитку вчителів.

Довідково: Всеукраїнський форум «Україна 30» створений за ініціативи Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО задля актуалізації критично важливих для українського суспільства питань.

Завданнями форуму «Освіта і наука» є дискусія з наступних питань:

  • загальносвітові тренди розвитку освіти і науки
  • місце української освіти і науки у світовому вимірі;
  • інновації в освіті і науці
  • створення умов для отримання освіти в галузі новітніх технологій;
  • цифровізація освіти і науки;
  • розвиток науки та дослідницької роботи у вищих навчальних закладах;
  • державна підтримка та заохочення молодих учених.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
5032

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100291

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді