КРИТЕРІЙ | ПИТАННЯ ДО ДИРЕКТОРА | ВІДПОВІДЬ |
1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань |
У закладі освіти затверджено стратегію розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності | - Чи наявна і оприлюднена стратегія розвитку закладу освіти?
| |
- Хто був залучений до розроблення стратегії розвитку?
| |
- Чи ознайомлені працівники закладу зі стратегією розвитку? Чи обізнані стосовно мети діяльності та шляхів розвитку закладу освіти?
| |
- Чи враховує стратегія розвитку специфіку та умови діяльності закладу?
| |
- Чи у закладі відбувається моніторинг досягнення цілей, які визначені стратегією розвитку?
| |
- Чи відбувається коригування стратегії розвитку? З якої причини? Як часто? Що саме потребувало корекції?
| |
У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії розвитку | - Чи передбачає річний план виконання заходів, спрямованих на досягнення цілей, сформульованих у стратегії розвитку закладу освіти?
| |
- Чи залучалися до розроблення річного плану учасники освітнього процесу?
| |
- Чи враховано під час річного планування зміст освітньої програми закладу освіти?
| |
- Чи охоплює річне планування всі напрями функціонування та розвитку закладу освіти?
| |
- Чи є завдання річного плану зрозумілими для учасників освітнього процесу, а їх виконання − вимірюваним?
| |
- Яким чином здійснювався аналіз виконання річного плану минулого навчального року і які результати цього аналізу враховано під час складання плану поточного року?
| |
У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти | - Чи охоплюють процедури оцінювання якості освітньої діяльності всі сфери, напрями внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності у закладі?
| |
- Чи ознайомлені педагогічні працівники з процедурою оцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти?
| |
- Наскільки учасники освітнього процесу залучені до вивчення внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти?
| |
- З якою регулярністю заклад здійснює самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до наявних у закладі процедур?
| |
- Чи вчасно оприлюднюється річний звіт, який містить висновки та заплановані дії за результатами самооцінювання?
| |
Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання | - Чи відповідає матеріально-технічний стан закладу освіти поставленій меті діяльності, яка визначена у стратегії розвитку закладу освіти та його освітній програмі?
| |
- Чи проводиться у закладі освіти вивчення потреб учасників освітнього процесу?
| |
- Чи наявний у закладі освіти план розвитку матеріально-технічної бази на 1-3 роки, який може входити до стратегії розвитку закладу освіти, та аналіз його виконання?
| |
- Чи спрямовує керівництво закладу запити до засновника про фінансування для створення належних умов діяльності закладу?
| |
- Наскільки повно засновник виконує свої зобов’язання щодо належного фінансування та розвитку матеріально-технічної бази закладу?
| |
- Наскільки повно та своєчасно заклад освіти розміщує на своїх відкритих електронних ресурсах (а у разі їх відсутності − на сайті засновника) кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, товарів, робіт і послуг?
| |
2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їхніх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру | - Наскільки учасники освітнього процесу задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти
| |
- Як учасники освітнього процесу оцінюють дії керівництва, спрямовані на формування відносин довіри та конструктивної співпраці
| |
- Чи на достатньому рівні керівництво закладу забезпечило доступ учасників освітнього процесу та представників місцевої громади до спілкування з керівництвом (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо)
| |
- Чи вчасно керівництво закладу розглядає звернення учасників освітнього процесу
| |
- Чи вживаються за результатами розгляду звернень учасників освітнього процесу відповідні заходи реагування
| |
Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах | - Чи наявні у закладі ресурси (майданчики) для інформування (сайт, сторінки закладу у соціальних мережах, дошки оголошень, інформаційні стенди тощо)
| |
- Чи відповідає структура та зміст інформації на відкритих загальнодоступних ресурсах вимогам статті 30 Закону України «Про освіту»
| |
- Наскільки регулярно оновлюється інформація
| |
- Наскільки повно оприлюднена інформація відображає важливі аспекти діяльності закладу освіти
| |
- Які форми комунікації з учасниками освітнього процесу та громадою використовує школа? Наскільки ці форми ефективні?
| |
- Як батьківські збори сприяють комунікації між батьками та педагогічними працівниками
| |
3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми | - Чи забезпечує штатний розпис закладу освіти виконання освітньої програми
| |
- Чи всі предмети викладаються педагогічними працівниками, які мають відповідний фах
| |
- Чи повністю укомплектований штат педагогічними працівниками відповідної кваліфікації
| |
- Що саме робить і що може зробити керівництво закладу, щоб укомплектувати штат
| |
- Які ресурси пошуку кадрів задіяні? Наскільки вони ефективні?
| |
Керівництво закладу освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності | - Чи містять наявні у закладі освіти документи, які визначають принципи та процедури матеріального і морального стимулювання працівників, чіткі критерії застосування цих заходів?
| |
- Чи обізнані працівники закладу з підставами для матеріального та морального стимулювання?
| |
- Наскільки регулярно та обґрунтовано здійснюється матеріальне та моральне заохочення працівників?
| |
- Чи вважають працівники закладу справедливими принципи та практику застосування матеріального та морального заохочення?
| |
Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників | - Наскільки вчителі задоволені можливостями професійного розвитку у закладі?
| |
- Чи надає заклад вчителям можливості для професійного розвитку?
| |
- Чи підтримує керівництво прагнення вчителів до постійного професійного вдосконалення? Яким чином?
| |
- Чи розглядають методичні комісії, педрада питання професійного вдосконалення? Які рішення ухвалюються?
| |
- Чи ефективна реалізація рішень, спрямованих на підвищення професійного рівня вчителів?
| |
- Чи інформує керівництво педагогічних працівників про сучасні форми й методи професійного самовдосконалення?
| |
4. Організація освітнього процесу на засадах людино-центризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу | - Які внутрішні документи закладу освіти визначають права та обов’язки учасників освітнього процесу?
| |
- Чи задовольняє освітня програма потреби учасників освітнього процесу в якісній освіті?
| |
- Чи розроблені та оприлюдненні у закладі Правила поведінки, які стосуються всіх учасників освітнього процесу?
| |
- Чи всі учасники освітнього процесу долучалися до розроблення правил шкільного життя?
| |
- Чи була врахована під час розроблення цих правил думка учнів та батьків?
| |
- Чи обізнані учасники освітнього процесу зі своїми правами та обов’язками?
| |
Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу | - Чи мають учасники освітнього процесу можливість впливати на ухвалення управлінських рішень?
| |
- Як саме враховані або можуть бути враховані пропозиції керівництвом закладу?
| |
- Які процедури отримання пропозицій від учасників освітнього процесу та ухвалення рішень за їх розглядом застосовуються у закладі освіти?
| |
- Наскільки ефективні ці процедури? Чи дозволяють вони ефективно оцінити надані пропозиції та ухвалити за результатами розгляду обґрунтовані рішення?
| |
Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування | - Які осередки чи органи громадського самоврядування діють у закладі освіти?
| |
- Як налагоджена комунікація між керівництвом закладу та органами громадського самоврядування?
| |
- Чи своєчасно (не рідше разу на рік) відбуваються загальні збори (загальношкільні конференції) закладу освіти?
| |
- До розроблення яких важливих політик/процедур були залучені учасники освітнього процесу?
| |
- Чи всі пропозиції учасників освітнього процесу отримують оцінку та зворотній зв'язок від керівництва закладу?
| |
- Які є закладі успішні приклади реалізації пропозицій учасників освітнього процесу?
| |
Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціатив учасників освітнього процесу, їхній участі в житті місцевої громади | - Які ініціативи пропонували для реалізації у закладі освіти учасники освітнього процесу?
| |
- Чи отримали ці ініціативи обґрунтовану відповідь від керівництва закладу освіти?
| |
- Які ініціативи втілені? Який їх результат?
| |
- Які ініціативи не підтримані? Чому? Як вони можуть бути підтримані у майбутньому?
| |
- Яким чином заклад залучений до життя громади?
| |
- У яких заходах місцевої громади (фестивалі, свята, толоки) заклад бере участь?
| |
- Як керівництво закладу заохочує учасників освітнього процесу до участі у заходах місцевої громади?
| |
- Чи подає заклад проєкти Громадського бюджету? Які саме? Як ці проєкти підтримують учасники освітнього процесу?
| |
Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їхнім освітнім потребам | - Чи є режим роботи закладу: час початку і завершення занять, тривалість перерв − комфортним для учасників освітнього процесу?
| |
- Наскільки повно розклад занять відповідає вимогам виконання освітньої програми закладу?
| |
- Чи дозволяє розклад занять поєднувати інші форми організації освітнього процесу, окрім класно-урочної?
| |
- Чи враховує режим роботи закладу освіти вікові особливості дітей?
| |
- Чи розклад уроків не призводить до нерівномірного навантаження педагогічних працівників?
| |
- Чи використовуються прийоми автоматизації для складання розкладу? Наскільки ефективно?
| |
У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти | - Чи звертаються учні та/або їхні батьки до школи із заявами про запровадження індивідуальних навчальних планів?
| |
- Як керівництво закладу підтримує прагнення батьків до створення індивідуальних освітніх траєкторій?
| |
- Чи практикується у закладі освіти розроблення індивідуальної освітньої траєкторії учня? Якщо ні, то чому? Якщо так, то з якими труднощами стикаються у його впровадженні?
| |
- Які заходи у закладі освіти здійснюються для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини?
| |
- Чи аналізується досягнення цілей, які визначені індивідуальними навчальними планами для конкретних здобувачів освіти?
| |
5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності | - Чи розроблене у закладі Положення про академічну доброчесність?
| |
- Чи ознайомлені педагогічні працівники та здобувачі освіти із цим Положенням?
| |
- Чи розроблені у закладі освіти критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти? Чи відомі вони здобувачам освіти?
| |
- Наскільки справедливим вважають учні оцінювання їхніх навчальних досягнень?
| |
- Що робить заклад освіти для формування та дотримання академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу?
| |
- Чи були у закладі освіти виявлені факти порушення академічної доброчесності?
| |
- Як саме реагувало керівництво закладу на ці факти? Які рішення ухвалювалися? Як відстежувалося їх виконання?
| |
Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції | - Наскільки обізнані педагогічні працівники та інші учасники освітнього процесу з вимогами антикорупційного законодавства?
| |
- Які інформаційні та просвітницькі заходи проводить заклад освіти для формування негативного ставлення до корупції?
| |
- Чи зафіксовані у закладі випадки недоброчесної поведінки?
| |
- Які заходи вживає керівництво закладу для протидії випадкам недоброчесної поведінки?
| |
- Яку допомогу надає керівництво закладу педагогічним працівникам у проведенні просвітницької та інформаційної роботи?
| |
- Які навчальні та інформаційні матеріали для формування негативного ставлення до корупції використовують педагогічні працівники на уроках?
| |