Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад
Нещодавно відбулося розширене засідання Міжвідомчої координаційної ради з питань охорони психічного здоров’я у межах ініціативи Олени Зеленської зі створення Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?». Різні міністерства презентували свої проєкти, що загалом створюють ланцюжок системи психосоціальних послуг.
Таку інформацію зазначили у Міністерстві освіти та науки.
Відповідно до результатів дослідження Інституту охорони здоров’я дітей і підлітків НАМН України, у 26% українських підлітків уже виявлено посттравматичний стресовий розлад.
Як зауважили в Міносвіти, це великий виклик для нашої держави та суспільства, яке подекуди й досі лікується від травм минулого.
Зокрема очільник освітнього відомства Оксен Лісовий представив проєкт МОН — «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти». Цей проєкт передбачає впровадження навичок психологічної стійкості на всіх рівнях освіти — від дошкільної до вищої, а також трансформацію психологічної служби в системі освіти.
Окрім того, керівник МОН розписав перспективи роботи на найближчі два роки:
Через освітній процес допомогти українцям сформувати навички піклування про психічне здоров’я та вміння діяти в надзвичайних і кризових ситуаціях.
Ще один крок — трансформація психологічної служби в системі освіти. Це потрібно для якісного психологічного супроводу всіх учасників освітнього процесу: вихованців, учнів, студентів, педагогічних працівників і батьків.
«Ми бачили, як наші педагоги проводили заняття з окопів та пунктів незламності. Бачили, як наші діти можуть спокійно пакувати рюкзачок і спускатися до укриття під час повітряної тривоги. Тож часом може здаватися, що психіка вже адаптувалася, а ми є чемпіонами у питанні збереження ментального здоров’я. Однак нам всім складно — і це нормально. Ми дуже стійкі. Тепер цю стійкість потрібно зробити суперсилою», — наголосив міністр освіти та науки Оксен Лісовий.