Директор дитсадка — педагогічний лідер: забезпечення якості дошкільної освіти в Україні та Чехії

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

26 та 28 квітня 2021 року відбувся міжнародний вебінар «Оцінювання управлінського та освітнього процесів у закладах дошкільної освіти», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки

Справи до кінця навчального року

Наразі українські дитсадки мають змогу розбудовувати внутрішню систему забезпечення якості освіти, здійснюючи самооцінювання освітніх та управлінських процесів з огляду на орієнтовні критерії та індикатори за чотирма напрями — освітнє середовище, розвиток дитини, фахова діяльність педагогів та управлінські процеси. Відповідні методичні рекомендації затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71. За результатами самооцінювання керівник дитсадка:

Свій управлінський досвід для українських колег презентував Давид БЄЛУНЕК, директор дитячого садка м. Злін (Чеська Республіка). Він зазначив, що керівник закладу освіти передовсім має бути педагогічним лідером, а це означає:

  • відповідати за напрями розвитку закладу;
  • розробляти і втілювати стратегії;
  • формувати педагогічну команду й очолювати її;
  • запускати педагогічні процеси та інновації;
  • підтримувати колектив.

Важливою складовою поліпшення діяльності чеських дитсадків є самооцінювання відповідно до набору запитань, що структуровані за п’ятьма напрямами:

  • умови освітнього середовища;
  • зміст і перебіг освітнього процесу;
  • мікроклімат у закладі, підтримка дітей, співпраця з батьками;
  • досягнення дітей;
  • управління закладом.
Як результат самооцінювання — визначення заходів для подальшого розвитку дитсадка. На всіх етапах методичну допомогу надає Чеська шкільна інспекція.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
43

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110420

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11605

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17706

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді