Директор дитсадка — педагогічний лідер: забезпечення якості дошкільної освіти в Україні та Чехії

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

26 та 28 квітня 2021 року відбувся міжнародний вебінар «Оцінювання управлінського та освітнього процесів у закладах дошкільної освіти», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки

Справи до кінця навчального року

Наразі українські дитсадки мають змогу розбудовувати внутрішню систему забезпечення якості освіти, здійснюючи самооцінювання освітніх та управлінських процесів з огляду на орієнтовні критерії та індикатори за чотирма напрями — освітнє середовище, розвиток дитини, фахова діяльність педагогів та управлінські процеси. Відповідні методичні рекомендації затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71. За результатами самооцінювання керівник дитсадка:

Свій управлінський досвід для українських колег презентував Давид БЄЛУНЕК, директор дитячого садка м. Злін (Чеська Республіка). Він зазначив, що керівник закладу освіти передовсім має бути педагогічним лідером, а це означає:

  • відповідати за напрями розвитку закладу;
  • розробляти і втілювати стратегії;
  • формувати педагогічну команду й очолювати її;
  • запускати педагогічні процеси та інновації;
  • підтримувати колектив.

Важливою складовою поліпшення діяльності чеських дитсадків є самооцінювання відповідно до набору запитань, що структуровані за п’ятьма напрямами:

  • умови освітнього середовища;
  • зміст і перебіг освітнього процесу;
  • мікроклімат у закладі, підтримка дітей, співпраця з батьками;
  • досягнення дітей;
  • управління закладом.
Як результат самооцінювання — визначення заходів для подальшого розвитку дитсадка. На всіх етапах методичну допомогу надає Чеська шкільна інспекція.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок створення груп подовженого дня в початковій школі

Групи продовженого дня допомагають дітям успішно навчатися та розвиватися, а також полегшують життя їхнім батькам. Оглянемо алгоритм утворення та функціонування ГПД у закладах загальної середньої освіти. Також уточнимо особливості діяльності інклюзивних ГПД
170214

Визначаємо строки зберігання документів у закладі освіти

Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів закладу освіти зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ
244335

Медичний огляд майбутніх першокласників – 2025

Коли діти повертаються за парти під час війни, головна умова – їхнє здоров’я та безпека. Незалежно від того, яку форму навчання для дитини оберуть батьки, саме вони відповідають за проходження нею обов'язкових щорічних профілактичних медоглядів
20550

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді