Справи до кінця навчального року
Наразі українські дитсадки мають змогу розбудовувати внутрішню систему забезпечення якості освіти, здійснюючи самооцінювання освітніх та управлінських процесів з огляду на орієнтовні критерії та індикатори за чотирма напрями — освітнє середовище, розвиток дитини, фахова діяльність педагогів та управлінські процеси. Відповідні методичні рекомендації затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71. За результатами самооцінювання керівник дитсадка:
- приймає управлінські рішення для вдосконалення внутрішньої системи якості освіти;
- визначає пріоритетні напрями поліпшення освітніх і управлінських процесів;
- корегує план роботи на рік та стратегію розвитку закладу.
У 2021 році всі заклади освіти мають стати автономними, зокрема й у питаннях ведення бухобліку та складання фінзвітності. Як це зробити та що врахувати?
Свій управлінський досвід для українських колег презентував Давид БЄЛУНЕК, директор дитячого садка м. Злін (Чеська Республіка). Він зазначив, що керівник закладу освіти передовсім має бути педагогічним лідером, а це означає:
- відповідати за напрями розвитку закладу;
- розробляти і втілювати стратегії;
- формувати педагогічну команду й очолювати її;
- запускати педагогічні процеси та інновації;
- підтримувати колектив.
Важливою складовою поліпшення діяльності чеських дитсадків є самооцінювання відповідно до набору запитань, що структуровані за п’ятьма напрямами:
- умови освітнього середовища;
- зміст і перебіг освітнього процесу;
- мікроклімат у закладі, підтримка дітей, співпраця з батьками;
- досягнення дітей;
- управління закладом.