Заклади освіти недостатньо адаптивні під час планування навчання

Учителі та адміністрації є недостатньо гнучкими при плануванні освітнього процесу

Недостатня адаптивність шкіл

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

Українські вчителі та шкільні адміністрації демонструють недостатні гнучкість та адаптивність під час планування освітнього процесу в умовах війни.

Таку тезу зазначено в результатах дослідження від Державної служби якості освіти щодо якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/23 навчальному році. 

Науковці відзначають, що на думку освітян ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни стали:

  • нестабільні умови навчання, 
  • обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності, 
  • зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів та вчителів.

«Втім, педагоги та шкільна адміністрація демонструють недостатньо гнучкості та адаптивності, плануючи освітній процес. 33% директорів у містах та 50% у селах не змінювали розкладу навчальних занять в умовах війни, коли в країні постійно відбуваються стабілізаційні відключення електроенергії, повітряні тривоги, бракує доступу до швидкісного інтернету. 40% педагогів у містах та 44% у селах не вносили змін до календарно-тематичного планування через зміни режиму роботи закладу, лише 37% змінювали кількість годин на вивчення теми, 32% об’єднували теми, 23 % розподіляли теми з урахуванням режиму — синхронного чи асинхронного», — наголосили автори дослідження.

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

Окрім того під час дослідження було виявлено, що в умовах дистанційного синхронного навчання не більше третини вчителів застосовують види навчальної діяльності, що передбачають взаємодію учнів між собою, активну участь в освітньому процесі: групову роботу, роботу в парах, практичні та лабораторні роботи.

Проте в нинішніх умовах навчання значна більшість вчителів пропонують учням переглянути презентації, відео, виконати вправи, самостійно опрацювати навчальні матеріали, попри те, що 39% вчителів вважають викликом для освітнього процесу в умовах війни те, що учні не вміють самостійно вчитися.

«З огляду на характер викликів, організація освітнього процесу потребує гнучкості та адаптивності, коригування методів викладання. Дані анкетування педагогів та керівників закладів освіти показують недостатнє розуміння того, як реагувати на виклики та потреби», — акцентують у Держслужбі якості освіти.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартує 2 вересня. Дізнайтеся, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
247951

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді