Заклади освіти недостатньо адаптивні під час планування навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Учителі та адміністрації є недостатньо гнучкими при плануванні освітнього процесу

Недостатня адаптивність шкіл

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Українські вчителі та шкільні адміністрації демонструють недостатні гнучкість та адаптивність під час планування освітнього процесу в умовах війни.

Таку тезу зазначено в результатах дослідження від Державної служби якості освіти щодо якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/23 навчальному році. 

Науковці відзначають, що на думку освітян ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни стали:

  • нестабільні умови навчання, 
  • обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності, 
  • зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів та вчителів.

«Втім, педагоги та шкільна адміністрація демонструють недостатньо гнучкості та адаптивності, плануючи освітній процес. 33% директорів у містах та 50% у селах не змінювали розкладу навчальних занять в умовах війни, коли в країні постійно відбуваються стабілізаційні відключення електроенергії, повітряні тривоги, бракує доступу до швидкісного інтернету. 40% педагогів у містах та 44% у селах не вносили змін до календарно-тематичного планування через зміни режиму роботи закладу, лише 37% змінювали кількість годин на вивчення теми, 32% об’єднували теми, 23 % розподіляли теми з урахуванням режиму — синхронного чи асинхронного», — наголосили автори дослідження.

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Окрім того під час дослідження було виявлено, що в умовах дистанційного синхронного навчання не більше третини вчителів застосовують види навчальної діяльності, що передбачають взаємодію учнів між собою, активну участь в освітньому процесі: групову роботу, роботу в парах, практичні та лабораторні роботи.

Проте в нинішніх умовах навчання значна більшість вчителів пропонують учням переглянути презентації, відео, виконати вправи, самостійно опрацювати навчальні матеріали, попри те, що 39% вчителів вважають викликом для освітнього процесу в умовах війни те, що учні не вміють самостійно вчитися.

«З огляду на характер викликів, організація освітнього процесу потребує гнучкості та адаптивності, коригування методів викладання. Дані анкетування педагогів та керівників закладів освіти показують недостатнє розуміння того, як реагувати на виклики та потреби», — акцентують у Держслужбі якості освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок створення груп подовженого дня в початковій школі

Групи продовженого дня допомагають дітям успішно навчатися та розвиватися, а також полегшують життя їхнім батькам. Оглянемо алгоритм утворення та функціонування ГПД у закладах загальної середньої освіти. Також уточнимо особливості діяльності інклюзивних ГПД
170416

Визначаємо строки зберігання документів у закладі освіти

Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів закладу освіти зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ
244420

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді