Заклади освіти недостатньо адаптивні під час планування навчання

Учителі та адміністрації є недостатньо гнучкими при плануванні освітнього процесу

Недостатня адаптивність шкіл

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

Українські вчителі та шкільні адміністрації демонструють недостатні гнучкість та адаптивність під час планування освітнього процесу в умовах війни.

Таку тезу зазначено в результатах дослідження від Державної служби якості освіти щодо якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/23 навчальному році. 

Науковці відзначають, що на думку освітян ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни стали:

  • нестабільні умови навчання, 
  • обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності, 
  • зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів та вчителів.

«Втім, педагоги та шкільна адміністрація демонструють недостатньо гнучкості та адаптивності, плануючи освітній процес. 33% директорів у містах та 50% у селах не змінювали розкладу навчальних занять в умовах війни, коли в країні постійно відбуваються стабілізаційні відключення електроенергії, повітряні тривоги, бракує доступу до швидкісного інтернету. 40% педагогів у містах та 44% у селах не вносили змін до календарно-тематичного планування через зміни режиму роботи закладу, лише 37% змінювали кількість годин на вивчення теми, 32% об’єднували теми, 23 % розподіляли теми з урахуванням режиму — синхронного чи асинхронного», — наголосили автори дослідження.

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

Окрім того під час дослідження було виявлено, що в умовах дистанційного синхронного навчання не більше третини вчителів застосовують види навчальної діяльності, що передбачають взаємодію учнів між собою, активну участь в освітньому процесі: групову роботу, роботу в парах, практичні та лабораторні роботи.

Проте в нинішніх умовах навчання значна більшість вчителів пропонують учням переглянути презентації, відео, виконати вправи, самостійно опрацювати навчальні матеріали, попри те, що 39% вчителів вважають викликом для освітнього процесу в умовах війни те, що учні не вміють самостійно вчитися.

«З огляду на характер викликів, організація освітнього процесу потребує гнучкості та адаптивності, коригування методів викладання. Дані анкетування педагогів та керівників закладів освіти показують недостатнє розуміння того, як реагувати на виклики та потреби», — акцентують у Держслужбі якості освіти.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як завучу організувати соціальний простір початківця

Наставництво — це форма роботи, за якої досвідченого працівника «прикріплюють» до початківця для того, щоб останній мав змогу працювати в тандемі, професійно зростати, розвиватися. Як налагодити взаємодію — у статті
1612

Плануйте справи, щоб встигати

Універсального рецепту, як побудувати день, щоб і робочі, і особисті справи встигнути виконати, немає. Але ж у вас точно є знайомі керівники, які якось із ними справляються. Прочитайте цю статтю і дізналися чотири секрети, як встигати виконувати робочі та особисті завдання і залишатися в ресурсному стані.
2630

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді