Заклади освіти недостатньо адаптивні під час планування навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Учителі та адміністрації є недостатньо гнучкими при плануванні освітнього процесу

Недостатня адаптивність шкіл

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Українські вчителі та шкільні адміністрації демонструють недостатні гнучкість та адаптивність під час планування освітнього процесу в умовах війни.

Таку тезу зазначено в результатах дослідження від Державної служби якості освіти щодо якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/23 навчальному році. 

Науковці відзначають, що на думку освітян ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни стали:

  • нестабільні умови навчання, 
  • обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності, 
  • зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів та вчителів.

«Втім, педагоги та шкільна адміністрація демонструють недостатньо гнучкості та адаптивності, плануючи освітній процес. 33% директорів у містах та 50% у селах не змінювали розкладу навчальних занять в умовах війни, коли в країні постійно відбуваються стабілізаційні відключення електроенергії, повітряні тривоги, бракує доступу до швидкісного інтернету. 40% педагогів у містах та 44% у селах не вносили змін до календарно-тематичного планування через зміни режиму роботи закладу, лише 37% змінювали кількість годин на вивчення теми, 32% об’єднували теми, 23 % розподіляли теми з урахуванням режиму — синхронного чи асинхронного», — наголосили автори дослідження.

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Окрім того під час дослідження було виявлено, що в умовах дистанційного синхронного навчання не більше третини вчителів застосовують види навчальної діяльності, що передбачають взаємодію учнів між собою, активну участь в освітньому процесі: групову роботу, роботу в парах, практичні та лабораторні роботи.

Проте в нинішніх умовах навчання значна більшість вчителів пропонують учням переглянути презентації, відео, виконати вправи, самостійно опрацювати навчальні матеріали, попри те, що 39% вчителів вважають викликом для освітнього процесу в умовах війни те, що учні не вміють самостійно вчитися.

«З огляду на характер викликів, організація освітнього процесу потребує гнучкості та адаптивності, коригування методів викладання. Дані анкетування педагогів та керівників закладів освіти показують недостатнє розуміння того, як реагувати на виклики та потреби», — акцентують у Держслужбі якості освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
826

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5684

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77891

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4596

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді