Готовність до роботи влітку: експрес-перевірка
Нещодавно відбулася зустріч міністра освіти і науки України Оксена Лісового з надзвичайним і повноважним послом Республіки Польща в Україні Бартошем Ціхоцкі. Під час якої обговорювалося й питання діяльності українсько-польської комісії з питань підручників.
Таку інформацію зазначали на сайті Міністерства освіти та науки.
Зокрема, серед обговорюваних тем були: підтримка українських здобувачів освіти, які знайшли прихисток у Польщі й забезпечення освітніх прав представників української та польської національних меншин в Польщі та Україні відповідно.
Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовищеЩодо питання покращення змісту підручників сторони домовилися про взаємодію в межах діяльності українсько-польської комісії з питань удосконалення шкільних підручників з історії та географії.
Зазначимо, що результати дослідження виявили, що у сучасних польських підручниках Україна ХХ століття майже не представлена як самостійний суб’єкт історії, а включена в контекст польських подій — крім поодиноких сюжетів, які стосуються періоду революції 1917–1921 років, а також періоду незалежної України після 1991 року.
Проте науковці Українського інституту зауважують, що порівняно з іншими європейськими підручниками польські — це позитивний приклад, адже історія конфліктів, на переконання авторів, залишилася в минулому, а її розуміння й примирення історичної пам’яті українського та польського народів є основою добросусідства сьогодні.