Дослідження онлайн-освіти: які результати

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Дослідження показало, що порівняно з Нідерландами, де процес навчання був організований досконало, в інших країнах ситуація значно гірша

Результати дослідження щодо впливу онлайн-освіти

Якість освіти: готовий словник термінів

У Нідерландах, де заклади освіти були закриті на карантин протягом восьми тижнів, провели дослідження, у результаті якого виявили зменшення рівня знань у школярів за цей період. Школярі початкових класів не засвоїли майже нічого нового, навчаючись на дистанційній формі освіти. Особливо істотний регрес був відзначений у сім'ях із низьким рівнем освіти, встановили дослідники з Оксфорда, зазначають на Phys.org.

Результати дослідження Центру демографічних наук Оксфордського університету показало, що попри високу якість дистанційної освіти у Нідерландах, учні початкових класів не змогли подужати п'ятої частини прогресу, який вони зазвичай роблять за рік. Це відставання відповідає часу, на яке були закриті школи. А от у дітей з неблагополучних сімей регрес був ще більш помітним.

Як вважають автори дослідження, аналогічна ситуація напевно склалася в багатьох країнах світу, до того ж в школах Нідерландів були створені одні з найкращих умов для віртуальної освіти. Але навіть незважаючи на це, учні тут втратили в середньому 20% прогресу в знаннях через закриті школи. А діти батьків з низьким рівнем освіти відстали від своїх товаришів на 50%.

«Ці результати підтверджують найгірші побоювання педагогів щодо локдауна. Нідерланди багато зробили правильно. Вчителі та адміністрація шкіл зробили величезні зусилля. Уряд забезпечив додаткову підтримку та фінансування. Від широкосмугового інтернету до надання житла та підтримки батьків — умови в голландській системі були кращі, ніж у більшості сусідів. Якщо вже на те пішло, у Великобританії, де школи були закриті довше, наслідки напевно серйозніші», — повідомив Арун Фрей, один з дослідників.

Інше дослідження, що було проведене в першій половині 2020 року, свідчить про те, що дистанційне навчання не працює — школярі набагато гірше засвоюють предмети онлайн, ніж на уроках у класах. Так, американські школярі 3-8 класів освоїли програму англійської мови на 70%, а математики тільки на 50%, у порівнянні з тим, що вони зазвичай встигають пройти за цей час.

Зокрема, німецькі експерти підрахували, що закриття шкіл і дистанційне навчання обійдеться країні в 3,3 трлн євро.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
927

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5701

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77927

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді