Дослідження онлайн-освіти: які результати

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Дослідження показало, що порівняно з Нідерландами, де процес навчання був організований досконало, в інших країнах ситуація значно гірша

Результати дослідження щодо впливу онлайн-освіти

Якість освіти: готовий словник термінів

У Нідерландах, де заклади освіти були закриті на карантин протягом восьми тижнів, провели дослідження, у результаті якого виявили зменшення рівня знань у школярів за цей період. Школярі початкових класів не засвоїли майже нічого нового, навчаючись на дистанційній формі освіти. Особливо істотний регрес був відзначений у сім'ях із низьким рівнем освіти, встановили дослідники з Оксфорда, зазначають на Phys.org.

Результати дослідження Центру демографічних наук Оксфордського університету показало, що попри високу якість дистанційної освіти у Нідерландах, учні початкових класів не змогли подужати п'ятої частини прогресу, який вони зазвичай роблять за рік. Це відставання відповідає часу, на яке були закриті школи. А от у дітей з неблагополучних сімей регрес був ще більш помітним.

Як вважають автори дослідження, аналогічна ситуація напевно склалася в багатьох країнах світу, до того ж в школах Нідерландів були створені одні з найкращих умов для віртуальної освіти. Але навіть незважаючи на це, учні тут втратили в середньому 20% прогресу в знаннях через закриті школи. А діти батьків з низьким рівнем освіти відстали від своїх товаришів на 50%.

«Ці результати підтверджують найгірші побоювання педагогів щодо локдауна. Нідерланди багато зробили правильно. Вчителі та адміністрація шкіл зробили величезні зусилля. Уряд забезпечив додаткову підтримку та фінансування. Від широкосмугового інтернету до надання житла та підтримки батьків — умови в голландській системі були кращі, ніж у більшості сусідів. Якщо вже на те пішло, у Великобританії, де школи були закриті довше, наслідки напевно серйозніші», — повідомив Арун Фрей, один з дослідників.

Інше дослідження, що було проведене в першій половині 2020 року, свідчить про те, що дистанційне навчання не працює — школярі набагато гірше засвоюють предмети онлайн, ніж на уроках у класах. Так, американські школярі 3-8 класів освоїли програму англійської мови на 70%, а математики тільки на 50%, у порівнянні з тим, що вони зазвичай встигають пройти за цей час.

Зокрема, німецькі експерти підрахували, що закриття шкіл і дистанційне навчання обійдеться країні в 3,3 трлн євро.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1687

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
304

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54220

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
770

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді