Підвищення заробітних плат вчителям постійно призупиняється

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

З 2019 року підвищення зарплат учителям постійно призупиняли — аналітики

Підвищення зарплат вчителям

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Експерти шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» Ян Герчинський та Ігор Островський проаналізували співвідношення заробітних плат учителів із вимогами закону про освіту.

Детальніше ознайомитися з матеріалом аналітичної записки можна за посиланням

Насамперед у тексті зазначається, що визначення заробітної плати вчителів є ключовим аспектом освітніх фінансів.

Закон України «Про освіту» № 2145-VIII від 5 вересня 2019 року, визначає, що базова заробітна плата вчителя найнижчої кваліфікаційної категорії має бути не менше ніж три розміри мінімальної заробітної плати в Україні.

Проте ця мета закону не була досягнута — зарплати вчителів в Україні завжди були значно нижчими. Постанова КМУ № 822 від 10 липня 2019 року передбачає суттєве підвищення зарплат вчителів, проте з листопада 2019 року її неодноразово призупиняли (наразі — до грудня 2023 року).

«Наскільки нам відомо, витрати з державного бюджету на повне виконання положень закону про освіту щодо зарплат вчителів ніколи не були реально оцінені та публічно не обговорювалися», — зауважують автори аналітичного матеріалу.

У відповідному аналітичному документі детально розглядаються два різні пункти закону про освіту щодо мінімальної заробітної плати вчителя, а саме вимоги перехідного періоду та вимоги дій постійних норм закону.

Другий розділ містить орієнтовні бюджетні витрати на виконання цих вимог. У завершальному розділі автори сформулювали декілька стратегічних опцій, відкритих для уряду України з огляду на наведені оцінки.

Джерело: НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
236

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54155

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
716

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110948

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді