У Світовому банку зазначають, що освітні втрати українських школярів можуть становити понад один рік

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Тривале навчання в умовах порушеного освітнього процесу призвело до освітніх втрат

Освітні втрати українських школярів НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Тривалий період навчання школярів в умовах порушеного освітнього процесу через пандемію COVID-19 і війну призвів до значних освітніх втрат та поглибив уже наявні освітні розриви в Україні.

Про це акцентують у Комітеті ВР з питань освіти, науки та інновацій під час обговорення питання освітніх втрат на рівні загальної середньої освіти.

Як зауважують представники Сектору освіти Світового банку, через пандемію та війну освітні втрати в Україні можуть становити понад один рік.

У профільному комітеті повідомляють, що нині суттєві освітні втрати й освітні розриви мають різні категорії здобувачів загальної середньої освіти України.

Зокрема, освітні втрати й освітні розриви мають кумулятивний ефект, тобто тенденцію до накопичення й поглиблення, у разі відсутності вчасних і ефективних заходів із їх виявлення та подолання (надолуження прогалин).

«На сьогодні держава не володіє повною та достовірною інформацією щодо реального впливу як карантину, спричиненого пандемією, так і війни в Україні на рівень досягнення українськими школярами результатів навчання, визначених державними стандартами загальної середньої освіти», — наголошують представники освітнього комітету ВР.

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Окрім того, члени комітету акцентують, що в Україні наразі відсутні усталені процедури для дослідження рівня освітніх втрат і освітніх розривів на рівні загальної середньої освіти, а також не розроблено механізмів їх подолання. Через це держава не може приймати адекватних рішень у галузі освіти для компенсації та надолуження втраченого / недоотриманого.

Відповідно до актуальності даної проблеми, освітній комітет ВР зауважує на необхідності проведення комітетських слухань, у процесі яких буде розглянуто питання формування цілісної державної політики щодо вимірювання освітніх втрат і освітніх розривів, які є наслідком пандемії COVID-19 та війни в Україні.

Слухання відбудуться 11 травня 2023 року у Комітеті Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.

Нагадаємо, що Міносвіти проведе вимірювання освітніх розривів у навчальних результатах школярів.

У дослідженні візьмуть участь учні закладів освіти  6 та 8 класів.

Метою проведення моніторингу — дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти з української мови та математики.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
849

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5692

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77904

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4656

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді