Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад
Тривалий період навчання школярів в умовах порушеного освітнього процесу через пандемію COVID-19 і війну призвів до значних освітніх втрат та поглибив уже наявні освітні розриви в Україні.
Про це акцентують у Комітеті ВР з питань освіти, науки та інновацій під час обговорення питання освітніх втрат на рівні загальної середньої освіти.
Як зауважують представники Сектору освіти Світового банку, через пандемію та війну освітні втрати в Україні можуть становити понад один рік.
У профільному комітеті повідомляють, що нині суттєві освітні втрати й освітні розриви мають різні категорії здобувачів загальної середньої освіти України.
Зокрема, освітні втрати й освітні розриви мають кумулятивний ефект, тобто тенденцію до накопичення й поглиблення, у разі відсутності вчасних і ефективних заходів із їх виявлення та подолання (надолуження прогалин).
«На сьогодні держава не володіє повною та достовірною інформацією щодо реального впливу як карантину, спричиненого пандемією, так і війни в Україні на рівень досягнення українськими школярами результатів навчання, визначених державними стандартами загальної середньої освіти», — наголошують представники освітнього комітету ВР.
Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовищеОкрім того, члени комітету акцентують, що в Україні наразі відсутні усталені процедури для дослідження рівня освітніх втрат і освітніх розривів на рівні загальної середньої освіти, а також не розроблено механізмів їх подолання. Через це держава не може приймати адекватних рішень у галузі освіти для компенсації та надолуження втраченого / недоотриманого.
Відповідно до актуальності даної проблеми, освітній комітет ВР зауважує на необхідності проведення комітетських слухань, у процесі яких буде розглянуто питання формування цілісної державної політики щодо вимірювання освітніх втрат і освітніх розривів, які є наслідком пандемії COVID-19 та війни в Україні.
Слухання відбудуться 11 травня 2023 року у Комітеті Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Нагадаємо, що Міносвіти проведе вимірювання освітніх розривів у навчальних результатах школярів.
У дослідженні візьмуть участь учні закладів освіти 6 та 8 класів.
Метою проведення моніторингу — дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти з української мови та математики.