Зміни в мові навчання в закладах з класами національних меншин

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН забезпечує перехід шкіл з навчанням мовами національних меншин на державну мову

Зміни в мові навчання в закладах з класами національних меншин

Опорна школа та філія: організуйте роботу з документами

Міністерство освіти і науки реалізовує різноманітні заходи для забезпечення комфортного переходу шкіл з навчанням мовами національних меншин на більшу частку навчання державною мовою з урахуванням національних особливостей.

Таку інформацію проголосив міністр освіти Сергій Шкарлет під час зустрічі з верховним комісаром у справах національних меншин Організації з безпеки та співробітництва в Європі Кайратом Абдрахмановим.

Як зазначив очільник Міносвіти, Україна здійснює необхідні заходи для повноцінного забезпечення освітніх прав представників національних меншини відповідно до Конституції України, законодавства про освіту та міжнародних договорів.

«На виконання рекомендацій Венеціанської комісії МОН у 2019 році було затверджено Дорожню карту з імплементації статті 7 Закону України «Про освіту», яка опрацьовувалася спільно з громадськими об’єднаннями національних меншин», — повідомив міністр МОН України.

Окрім того, Сергій Шкарлет акцентував на тому, що заходами Дорожньої карти передбачається: з одного боку — створення умов для поліпшення вивчення державної мови у класах з навчанням мовами національних меншин, з іншого — збереження ідентичності національних меншин.

«Як один із додаткових інструментів із удосконалення мовленнєвих і комунікативних компетентностей учителів, подолання мовних бар’єрів та переходу на викладання окремих навчальних предметів державною мовою, громадська організація «Український світ», яка має багаторічний досвід реалізації проєкту «Безкоштовні курси української мови», у співпраці з МОН підготувала 10-лекційний онлайн-курс з мовного менеджменту в освіті та комунікативні стратегії. Курс безкоштовний та стартував 15 липня 2020 року», — сказав міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
130

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110502

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11615

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді