Які педагогічні працівники не підлягають призову під час мобілізації

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Експертка з юриспруденції надала коментар щодо того, хто з педагогів має право на відстрочку від мобілізації

Відстрочка від мобілізації для освітянТрудові відносини в умовах воєнного стану: ГОЛОВНЕ

7 лютого парламент подовжив дію воєнного стану та загальної мобілізації на 90 днів. Серед освітян постає питання: хто із педагогічних та науково-педагогічних працівників не підлягає мобілізації?

Громадська спілка «Освіторія» взяла коментар щодо цього в юристки Марії Звягінцевої, експертки ГО «Юридична сотня».

Як зазначила фахівчиня, відповідно до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію» під час воєнного стану не підлягають призову:

  • наукові та науково-педагогічні працівники вишів, коледжів, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь;
  • педагогічні працівники училищ, шкіл, які працюють у своїх закладах освіти не менш як на 0,75 ставки.

Зокрема, для відстрочки є дві умови:

  1. робота в закладі освіти має бути основною;
  2. зайнятість педагога повинна бути не менше ніж 0,75 ставки.

Щодо педагогів, які працюють на 0,5 ставки, то вони не отримають відстрочки від мобілізації. Технічні працівники закладів освіти теж не мають права на відстрочку.

Також заклад освіти не може подати бронь на педпрацівника — учителі не підпадають під визначення категорії працівників, яких можна «бронювати», до того ж це нелогічно, оскільки відстрочка діє безтерміново, а підтвердити її наявність можна документами від роботодавця.

Окрім того, юристка Марія Звягінцева зауважила, що вручення повісток неповнолітнім юнакам у жодному разі не означає мобілізацію — вони мають стати на військовий облік як призовники в 17 років.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
218

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54141

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
704

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110917

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді