ЗНО не повинно бути примусом до навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Функція зовнішнього незалежного оцінювання полягає в рейтингуванні учасників тестування

ЗНО не повинно бути примусом до навчання

Децентралізація бухобліку закладу освіти: коли та як провести

Головною функцією проведення зовнішнього незалежного оцінювання в Україні є рейтингування учасників тесту, що в подальшому визначає найкращих, які мають можливість продовжити здобуття освіти в закладах вищої освіти.

Таку інформацію повідомила заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко, коментуючи заяви мовного омбудсмена про те, що без наявності комплексного обов’язкового ЗНО з української мови та літератури школярі не зможуть опанувати українську мову.

«Не функція ЗНО — «змушувати» когось навчатися, читати художню літературу тощо. Функція ЗНО — рейтингувати за підсумками тестувань учасників для того, щоб найкращі, найсильніші мали можливість продовжити здобуття якісної освіти на наступних рівнях. Натомість функцію оцінювання, яка б безпосередньо впливала на освітній процес у школах, має виконувати державна підсумкова атестація», — акцентує Тетяна Вакуленко.

ЗНО не повинно бути примусом до навчання
НІНА ОМЕЛЬЯНЕНКОшеф-редактор управлінських видань Експертус Освіта
Коли оформлювали документи про підвищення кваліфікації запитань виникало чимало? Ще й працівники приносять сертифікати про участь у вебінарах, семінарах, просять їх врахувати як підвищення кваліфікації? Як правильно оформити документи у 2021 році, щоб зробити все якісно. Пропоную маршрут із питань підвищення кваліфікації прокласти помісячно.

Заступниця директора УЦОЯО також зазначила, що саме тому в Стратегії освітніх оцінювань, розробленій Українським центром оцінювання якості освіти, запропоновано поступальну трансформацію ЗНО до 2030 року з метою забезпечення умов для того, щоб ДПА відповідала потребам нової української школи та сприяла підвищенню якості освіти.

Зокрема, вона повідомила, що згідно з результатами міжнародного дослідження PISA-2018, за проведення якого в Україні відповідає Український центр оцінювання якості освіти, було виявлено посутні проблеми і з читацькою, і з математичною, і з природничо-науковою грамотністю 15-річних підлітків.

Так чином, лише 74,1 % українських 15-річних підлітків досягли базового рівня сформованості читацької грамотності, 64,0 % — математичної, 73,6 % — природничо-наукової.

Як зазначила представниця УЦОЯО, досвід інших країн-учасниць PISA свідчить про те, що підвищення рівня здобувачів освіти із цих ключових грамотностей можливе за умови планування й реалізації цільових політик у сфері освіти.

«Насамперед ми маємо говорити про політики, які стосуються освітнього процесу. Про зміст навчальних предметів на рівні школи, про якість їх викладання, про мотивацію дітей і підлітків до усвідомленого навчання, а вчителів — до відповідального викладання тощо. І вже потім — про політики на рівні оцінювання випускників, яким має бути зовнішнє незалежне оцінювання», — наголосила заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна.

Джерело: Освіта.ua

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
218

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54141

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
704

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110917

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді