Як воєнний стан може вплинути на тривалість робочого часу вчителя?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Збільшення тривалості робочого часу є правом, а не обов’язком роботодавця

Робочий час вчителяТрудові відносини в умовах воєнного стану: ГОЛОВНЕ

Для окремих категорій працівників, у тому числі вчителів, передбачена скорочена тривалість робочого часу.

Таку інформацію зазначили у Профспілці працівників освіти і науки щодо умов праці під час воєнного стану з посиланням на 51 статтю КЗпП.

У юридичному відділі Профспілці зауважують, що збільшення на період воєнного стану нормальної тривалості робочого часу до 60 годин на тиждень (скороченої — до 50 годин) є правом, а не обов’язком роботодавця.

Безпосередньо п’ятиденний або шестиденний робочий тиждень встановлюється роботодавцем за рішенням військового командування разом із військовими адміністраціями.

Зокрема, час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) визначається роботодавцем.

«Застосування визначеного законом № 2136 положення про скорочену норму робочого часу для педагогічних працівників має вирішуватися уповноваженими органами виходячи з положень законів «Про освіту», «Про загальну середню освіту» щодо робочого часу та педагогічного навантаження, а також з урахуванням конкретної ситуації, яка складається в регіоні», — акцентують у Профспілці працівників освіти.

Важливо зауважити, що законом від 15.03.2022 № 2126-ІX передбачено надання на час війни працівникам закладів освіти державних гарантій, які включають організацію освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників, збереження місця роботи, середнього заробітку, виплату стипендії та інших виплат, передбачених законодавством.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53970

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
213

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110645

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11662

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді