Як воєнний стан може вплинути на тривалість робочого часу вчителя?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Збільшення тривалості робочого часу є правом, а не обов’язком роботодавця

Робочий час вчителяТрудові відносини в умовах воєнного стану: ГОЛОВНЕ

Для окремих категорій працівників, у тому числі вчителів, передбачена скорочена тривалість робочого часу.

Таку інформацію зазначили у Профспілці працівників освіти і науки щодо умов праці під час воєнного стану з посиланням на 51 статтю КЗпП.

У юридичному відділі Профспілці зауважують, що збільшення на період воєнного стану нормальної тривалості робочого часу до 60 годин на тиждень (скороченої — до 50 годин) є правом, а не обов’язком роботодавця.

Безпосередньо п’ятиденний або шестиденний робочий тиждень встановлюється роботодавцем за рішенням військового командування разом із військовими адміністраціями.

Зокрема, час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) визначається роботодавцем.

«Застосування визначеного законом № 2136 положення про скорочену норму робочого часу для педагогічних працівників має вирішуватися уповноваженими органами виходячи з положень законів «Про освіту», «Про загальну середню освіту» щодо робочого часу та педагогічного навантаження, а також з урахуванням конкретної ситуації, яка складається в регіоні», — акцентують у Профспілці працівників освіти.

Важливо зауважити, що законом від 15.03.2022 № 2126-ІX передбачено надання на час війни працівникам закладів освіти державних гарантій, які включають організацію освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників, збереження місця роботи, середнього заробітку, виплату стипендії та інших виплат, передбачених законодавством.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
2908

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81902

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77335

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53900

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19205

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді