Ігри та вправи з англійської мови на тему «Іграшки»
СКАЧАТИ
Навчання іноземної мови в дошкільному віці: сприятливі та несприятливі чинники
Розвиток іншомовних умінь варто формувати так само, як і розвиток рідного мовлення. Тому значну увагу приділяйте формуванню у дітей загальних комунікативних компетенцій.
Діти у ранньому віці засвоюють іноземну мову набагато швидше і легше, ніж дорослі. Та, з іншого боку, виокремлюють певні обставини, що створюють труднощі у процесі навчання.
Розглянемо, що сприяє, а що ускладнює опанування дитиною іноземної мови в дошкільному віці:
Те, що сприяє | Те, що ускладнює | |
Це допомагає в мотивації |
Тому традиційне планування заняття, уроку чи курсу незастосовне | |
Дитячий мозок ліпше пристосований до сприйняття мови |
Тож необхідно більше повторювань, аніж із дітьми, старшими семи років | |
| ||
Адже це перший, основний і найпростіший шлях пізнання світу
|
Тому дуже часто необхідні рухові вправи чи зміна положення | |
Дає змогу засвоювати великий обсяг будь-якого матеріалу |
| |
|
Відповідно, спілкування іноземною мовою видається важкою справою. Якщо пояснювати лише словесно, дитина начебто слухає, але при цьому не розуміє | |
Дитячий егоїзм вимагає особистої уваги Кожен малюк бажає бути першим у грі |
У дошкільному віці дитина найбільш відкрита новим знанням і враженням, але, з іншого боку, беззахисна перед впливами світу, тому що психічні процеси та механізми тільки-но розвиваються і є дуже вразливими.
Методики навчання іноземної мови: чи потрібна дитині дошкільного віку мотивація
Найважливішим чинником ефективної діяльності є мотивація. Але сучасні засоби спонукання дитини до навчання часто нагадують загравання з нею. Чомусь зовсім не враховують те, що дитина народжена з високою природною мотивацією до навчання, внутрішньою тягою до пізнання світу та досягнення успіху. Найперше це проявляється у копіюванні дій дорослих. Але не всіх! Діти копіюють те, що дорослі роблять із задоволенням. Дорослі ж частіше вимагають від дітей те, чого самі робити не люблять.
І навпаки — те, що дорослим подобається, дітям робити зазвичай заборонено.
З огляду на такий збіг обставин на шляху до школи потяг до навчання значно слабшає (якщо не відмирає). І в такому разі природну мотивацію до пізнання намагаються підмінювати безліччю штучних, як-от нагороди за успіхи, заохочення, моральні підбурювання догодити батькам чи педагогові. Однак такі мотиви не діють постійно.
Негативні чинники — відсутність похвали, програш у грі, зміна вихователя тощо — можуть миттєво (іноді назавжди) знеохотити не лише до предмета, а й до навчання в цілому.
Що ж робити? Почнімо спочатку.
Дитина народжується з природним інтересом до пізнання світу, який інстинктивно реалізує, наслідуючи поведінку дорослих. Малюкові не потрібні винагороди та інші заохочень у його бажанні пізнати світ. Тим паче не потрібні оцінки.
Чому?
Тому що існують природні шляхи розвитку. А отже забезпечте:
- в першу чергу — середовище, в якому дитина може практично застосувати набутий досвід. Якщо йдеться про іноземні мови — то це іншомовне середовище, де всі дорослі з першої хвилини спілкуються з дитиною тією мовою, яку вона має опанувати
- потім — умови, в яких дитина може спілкуватися іноземною мовою для виконання своїх (власних) завдань.
Корисна стаття
Тому якнайчастіше давайте дітям можливість приймати власні рішення, як-от:
|
| |
| ||
|
І свої результати дитина здатна оцінювати сама. Адже якщо завдання має практичну мету, то й результат буде практичним — його дитина оцінить.
Вміння самостійно оцінювати результат своєї роботи за практичними критеріями має ще й значний психотерапевтичний ефект: дитина уникає залежності від чужої думки.
За матеріалами Анжели Гергель, засновниці Gergel School,
де діти одночасно опановують англійську, німецьку та французьку мови