Поради щодо розмови з дітьми про війну

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Що варто, а що не треба говорити дитині під час розмови про війну

Розмова вчителя з дітьми15 годин підвищення кваліфікації: як виконати

Через повномасштабну війну багато українців, зокрема дітей, стали більш тривожними та часто піддаються стресам. А це негативно впливає на їхнє здоров'я.

Безпосередньо в школі вчителю доводиться часто говорити з дітьми про війну в країні. Насамперед під час оголошення сигналу повітряної тривоги. 

Зі свого боку експерти радять учителям не уникати теми війни на уроках. Адже це частина нашої реальності. На якому б етапі зараз ви не були у шкільній програмі — це має стати складовою ваших уроків. 

Проте є декілька базових порад вчителю:

  1. Пояснювати усе згідно з віком. Давайте прямі та чіткі відповіді на запитання, не «прикрашайте» їх. Наприклад, питання: «Що ми робитимемо з тисячами ворожих танків на нашій території?». Відповідь: «Наші захисники та захисниці знищать їх ось такою зброєю. На гарбуз вони не перетворяться»;
  2. Говорити правду. Якщо ми щось не кажемо дітям — вони обов'язково це дофантазують. Зберігайте позитивну риторику («Ми переможемо!»), але не обіцяйте, якщо не впевнені;
  3. Вчитися правильно підтримувати. Прийміть негативні емоції дитини і вчіться з ними працювати. Розповідайте про базові потреби людини, і чому ніхто не має їх порушувати.

Окрім того, експерти пропонують наступні дії дітям для того, щоб підтримувати мотивацію до навчання:

  • дотримуватися режиму дня;
  • мати вільний від навчання час;
  • мати хороших друзів та із задоволенням спілкуватися з однокласниками;
  • довіряти батькам та педагогам;
  • любити, цінувати та поважати себе;
  • розвивати свої навички та здібності.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53954

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
207

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110616

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11655

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді