Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати
Проблеми з постачанням електроенергії призводять до освітніх втрат, оскільки заклади освіти не можуть повноцінно здійснювати очне навчання учнів.
Таку інформацію зазначили в аналітичному висновку щодо проведення навчального року в складних умовах, який оприлюднено на сайті Офісу освітнього омбудсмена.
У відповідному матеріалі наголошують, що під час повітряних тривог перебування в укритті без світла й, можливо, без опалення стає випробуванням та певною загрозою для здоров’я.
Окрім того, проблеми виникають і під час дистанційного навчання. Не всі вчителі й викладачі можуть здійснювати дистанційне навчання в синхронному режимі — проводити онлайн уроки та лекції, а здобувачі освіти мають проблеми з підключенням до Інтернету під час приєднання до онлайн уроків, своєчасним виконанням та надсиланням онлайн завдань педагогам.
«Це все призводить до освітніх втрат. Ми вже неодноразово наголошували, що наші діти мають освітні втрати під час війни, фахівці сектору освіти Світового банку зазначають, що вони можуть становити більше одного року. Українські здобувачі мають освітні втрати, перебуваючи за кордоном. Здобувачі зазнавали освітніх втрат і під час пандемії коронавірусу. Аналітики зазначають, що освітні втрати впливають як на економічне зростання нашої країни в майбутньому, так і на добробут кожного окремого українця», — повідомляють у висновку Офісу освітнього омбудсмена.
Зокрема, аналітики зауважують, що поки питання як визначення освітніх втрат, так і їхньої подальшої компенсації, в Україні не вирішено.
З огляду на це, в Офісі освітнього омбудсмена пропонують органам влади надати розроблені та зрозумілі інструменти для проведення моніторингових досліджень на рівні області, району, ОТГ, міста чи навіть закладу освіти та розробити й реалізувати Українську стратегію компенсації освітніх втрат.
Тому в Офісі освітнього омбудсмена закликали усіх небайдужих надавати пропозиції щодо забезпечення прав учасників освітнього процесу.