Як правильно поділити клас на групи
Наскрізною темою заходу стало питання адаптації шкільної системи освіти до умов пандемії Covid-19. Крім того, члени SICI заслухали звіт про діяльність конференції за минулий період і стратегічний план на 2021-2025 роки.
«Співпраця та налагоджений діалог між країнами-членами SICI під час коронакризи відіграє ключову роль у питаннях забезпечення якості освіти. Оскільки це своєрідний форум, де обговорюються сучасні тенденції, проблеми, можливі загрози сфери освіти, а головне відбувається обмін досвідом та дискусії щодо шляхів подолання цих викликів», - зауважив Руслан ГУРАК.
Водночас, очільник Служби підкреслив, що наразі фокусом діяльності Державної служби якості освіти України, як і більшості європейських профільних органів влади, є підтримка вчителів, здобувачів освіти та шкіл в цілому. «За теперішніх умов всім нам потрібно об’єднувати зусилля, ділитися практичними інструментами виходу з кризи, щоб освітяни, заклади освіти могли адаптуватися до змін, не втративши віру у власні сили», - зазначив голова Державної служби якості освіти.
Бюджетні установи, зокрема й заклади освіти, не мають власних оборотних коштів, тож покривають видатки за рахунок бюджетних. Фінансове становище закладу залежить від того, чи своєчасно надійдуть асигнування з бюджету.
У ході онлайн-зустрічі члени SICI провели дискусію щодо:
- викликів, що виникли в інспекторатах під час карантину;
- організації роботи і плани щодо оцінювання шкіл у 2020/2021 н. р., зокрема, нідерландської та французької інспекцій;
- адаптації системи освіти Швеції в умовах пандемії;
- ролі інспекторів у відновленні роботи шкіл на місцевому рівні управління освіти;
- проведення іспитів та оцінювання учнів, студентів, використання цифрових інструментів.
Учасники підбили підсумки реалізації Стратегічного плану Постійної міжнародної конференції центральних і загальних інспекторатів освіти на 2016-2020 роки, за якими члени SICI мали можливість:
- брати участь у розширеній щорічній програмі навчання, включаючи семінари, конференції та спільні заходи;
- постійного доступу та використання зведених та тематичних звітів щодо висновків інспекції, що стосуються пріоритетних тем, інформаційних бюлетенів;
- залучення до процесів оцінювання та проведення дискусу стосовно підвищення якості освіти;
- створення мережі національних координаторів.
Також членам SICI представлено новий Стратегічний план на 2021-2025 роки, яким визначено три головні цілі діяльності конференції:
- підтримка вдосконалення інспекторатів та професійної компетентності інспекторів;
- сприяння партнерству та співпраці між інспекторатами;
- активна участь у міжнародних дискусіях щодо оцінювання та підвищення якості освіти.
Пріоритетною темою 2021 року є внутрішнє забезпечення якості освіти. Членами SICI схвалено Стратегічний план на п’ять років.