Асистент вчителя: як правильно нарахувати зарплату
Обговорення, що розповсюджено серед працівників галузі освіти, стосовно теми термінів початку та завершення шкільного навчання, у жодному разі не передбачає повернення десятирічки.
Це висловлення у своєму Telegram каналі опублікував виконуючий обов’язки міністра освіти і науки Сергій Шкарлет, коментуючи повідомлення деяких ЗМІ щодо відмови від моделі 12-річної шкільної освіти.
«Відмова від 12-річної шкільної освіти — це абсолютний фейк. Дискусія, яка не перший рік триває в освітній спільноті з приводу термінів початку та завершення шкільного навчання, у жодному разі не передбачає повернення десятирічки», — написав в.о. міністра освіти і науки.
Він зауважив, що 12-річна шкільна система є європейською тенденцією.
Як організувати освітній процес у школі під час карантину: досвід роботи
«Для мене є абсолютно зрозумілим, чому саме 12-річна система. Це загальноєвропейська тенденція. Наприклад, у Німеччині, в деяких федеральних землях, дитина не зможе вступити до магістратури, якщо в неї попередньо немає 15,5 років навчання: 12 років школи і 3,5 роки бакалаврату», — коментує Сергій Шкарлет.
Зокрема, очільник МОН переконаний, що це питання потрібує активної комунікації із суспільством.
«А передусім ми повинні вести діалог із батьками, які, на відміну від освітян, все ще мають більше запитань, ніж відповідей про 12-річну школу. Наприклад, перебуваючи у відрядженнях в регіонах та спілкуючись з батьками школярів, неодноразово чув обурення з приводу того, що діти будуть закінчувати школу у 18-19 років», — наголосив виконуючий обов’язки міністра освіти і науки.
Водночас він акцентував увагу на тому, що є інші, не менш вагомі аргументи на користь 12-річної школи.
«Тому це питання було й залишається відкритим для фахової дискусії. Ми маємо напрацювати необхідні рішення, щоб 12-річна шкільна освіта діяла, стала зручною та ефективною для дітей, педагогів, батьків. У деяких країнах ЄС навчання розпочинають із 5 років і закінчують у 17. Звучала така пропозиція і на сьогоднішній нараді в МОН із керівниками облуправлінь. Це варто обдумати, враховуючи стандарти Нової української школи, та обговорити на педрадах, в інститутах підвищення кваліфікації, з батьками. МОН розглядає всі пропозиції «за» і «проти», — написав очільник міністерства освіти і науки.
Сергій Шкарлет зазначив, що дискусія є відкритою, і допоки не будуть напрацьовані оптимальні варіанти, жодних рішень Міністерство освіти і науки не ухвалюватиме.