Як педагогам надавати частину невикористаної щорічної відпустки: роз’яснення освітнього омбудсмена

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Законна тривалість щорічних основних відпусток педагогічних працівників наразі — 42 або 56 календарних днів. І такі відпустки потрібно надавати автоматично, з відповідними перерахунками їхньої тривалості у разі потреби.

notebook_dlya_vchyteliv_2021_Pedrada.jpg

Керівник закладу освіти має право обмежити працівнику тривалість відпустки в поточному році, але він зобов’язаний:

  • видати відповідний наказ;
  • обґрунтувати обмеження відпустки в поточному році;
  • ознайомити з наказом працівника.

Власник або уповноважений ним орган може перенести щорічну відпустку тільки за письмовою згодою працівника та за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації або іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом, якщо:

  • щорічна відпустка в раніше обумовлений період може несприятливо відбитися на нормальній роботі закладу;
  • частину відпустки тривалістю не менше 24 к. дн. працівник використає в поточному робочому році.

Це визначають стаття 80 КЗпП та стаття 11 Закону України «Про відпустки».

У разі перенесення щорічної відпустки новий термін її встановлюють за згодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом. Якщо причини, що зумовили перенесення відпустки на інший період, настали під час її використання, то невикористану частину щорічної відпустки надають після закінчення дії причин, які її перервали, або за згодою сторін переносять на інший період.

Поділити щорічну відпустку на частини можна лише тоді, коли працівник звернувся з проханням про поділ на частини будь-якої тривалості, але основна безперервна її частина має становити не менше 14 к. дн. (ст. 12 Закону України «Про відпустки», ст. 79 КЗпП).

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
1602

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
129832

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57757

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17623

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді