МОН ввело поняття рашизму в програму з історії

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У навчальні програми відтепер будуть включені поняття «русскій мір» і «рашизм»

Український військовийЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У шкільних навчальних програмах з історії відтепер будуть введені поняття «русскій мір» і «рашизм».

Такі зміни разом із іншими внесені Міністерством освіти та науки до змісту навчальних програм загальної середньої освіти.

В освітньому відомстві повідомляють, що приводом до перегляду та оновлення змісту навчальних програм стали виклики, які виникли у зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації проти України.

Окрім того, у програмі з історії змінили перелік термінів і понять, як-от: «присвоєння суверенітету» (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), «русскій мір», «рашизм».

Замість вислову «політика русифікації» застосовано вислів «політика російщення», який точніше відбиває сутність явища і процесу.

Зокрема, доповнено контекст використання поняття «колабораціонізм».

У Міносвіти зауважили, що мета запропонованих доповнень — увиразнити наскрізні лінії з минулого, які дають змогу пояснити сучасні події.

В оновлених програмах пропонується погляд на СРСР як на державу імперського типу.

Окрім того, оновлені навчальні програми допоможуть орієнтувати учнів на вивчення не тільки інструментів насильства, якого в ХХ столітті зазнавали українці, а й опору йому. Частина змін у навчальних програмах спрямована на розширення просторових контекстів української історії, створення додаткових можливостей для аналогій і порівнянь.

Суттєві зміни внесено в розділу найновішої історії, насамперед подій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України.

Варто зазначити, що передбачається повний розгляд російсько-української війни, що розпочалася в 2014 році. Наголошується на геноцидних діях політичного керівництва та російського війська щодо українців, національному опорі проти агресії російської федерації та міжнародній підтримці України.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110336

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11589

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17682

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді