Державна служба якості освіти України провела дводенний міжнародний онлайн-семінар

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

14-15 травня Державна служба якості освіти України у межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України» спільно з Чеською шкільною інспекцією провели міжнародний онлайн-семінар, присвячений питанням самооцінювання шкіл та організації дистанційного навчання учнів під час пандемії COVID-19

За результатами цього проєкту розроблено інструменти − методики, критерії, форми, анкети тощо, − які формують найбільш структуровану, змістовно насичену і функціональну основу для підтримки чеських шкіл у самооцінюванні. Уніфіковану інформацію з цих питань представлено в інформаційному документі «Самооцінювання школи: інспірація серед можливих інструментів оцінювання».

Забезпечте якість освіти на дистанційному навчанні: ПОРАДИ

Крім того, під час семінару учасники поділилися досвідом щодо організації дистанційного навчання під час пандемії COVID-19 в Україні та Чехії.

Державна служба якості освіти провела відповідне опитування учасників освітнього процесу щодо запровадження навчання з використанням дистанційних технологій. Зокрема, опрацьовано понад 200 тис. анкет, що свідчить про актуальність питання якості освіти за екстремальних умов, в яких опинилися вчителі, учні та їхні батьки.

Зокрема, близько 55% опитаних учнів (54,6%) у своїх анкетах вказали, що їм подобається навчатися дистанційно. Подібна відповідь була і у батьків (50,3%). Батьки та школярі підтвердили, що на період карантину в закладах загальної середньої освіти здійснюється навчання з усіх предметів інваріантної складової.

Результати опитування показали, що незважаючи на усі виклики, які постали перед керівництвом шкіл, майже в усіх школах забезпечений освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання (96,9% опитаних).

Разом з цим, якість організації такого освітнього процесу є недостатні, оскільки середньозважений показник підтримки дистанційного навчання серед дітей і батьків склав 51%. Крім того, висвітлилася проблема щодо не обізнаності школярів із правилами безпеки в мережі Інтернет, зокрема 23,4% опитаних учнів у своїх анкетах вказали, що їм педагогічні працівники не розказували про кібербезпеку.

Значне перевантаження школярів навчальним матеріалом відмітили 38,3% батьків. А 29,9% учителів скаржаться, що неможливо якісно пояснити навчальний матеріал під час дистанційного проведення уроків.

Відтак, найбільш складними у процесі реалізації такого навчання, як показало дослідження, є налагодження ефективної взаємодії між учасниками освітнього процесу, технічне забезпечення, методична підготовка як керівників закладів, так і вчителів.

Джерело: Державна служба якості освіти України

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

«Щедрик» — українське диво: що розповісти і показати школярам

Скористайтеся запропонованим конспектом уроку, щоб розказати історію «Щедрика» школярам. Адже «Щедрик» — традиційна і безсмертна мелодія на Різдво. «Гімн дзвонів» — так у всьому світі називають найпопулярнішу щедрівку в обробці композитора Миколи Леонтовича
17708

Держбюджет-2026: рекордні видатки на освіту

У Держбюджеті-2026 на освіту передбачено 278,7 млрд грн, що на 79,8 млрд грн більше ніж у 2025 році. З’ясуємо, на що саме спрямовані ці кошти та чого очікувати освітянам у 2026 році
431

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
63170

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1831

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді