Обговорення держстандарту базової середньої освіти: МОН оприлюднило звіт

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Оприлюднено звіт за результатами громадського обговорення Державного стандарту базової середньої освіти

«Протягом громадського обговорення Держстандарту отримано 434 звернення із зауваженнями і пропозиціями <...>. Кожну пропозицію розглянули експерти. До 1 травня ми продовжимо обговорення Держстандарту в онлайн-форматі і роботу над тим, аби цей документ став органічною частиною Нової української школи. Сьогодні це — одне із пріоритетних завдань, оскільки реформа НУШ торкнеться 5-9-х класів уже в 2022 році», – зазначила Любомира Мандзій.

Як завершити навчальний рік в умовах форс-мажору

Після врахування основних зауважень у Держстандарті:

— викладено в іншій редакції мету та ціннісні орієнтири базової середньої освіти;
— підсилено аспект національно-патріотичного виховання у змісті документа (його враховано наскрізно в описі компетентнісного потенціалу та обов’язкових результатів в усіх освітніх галузях);
— у новій редакції викладено зміст мовно-літературної, соціальної та здоровʾязбережувальної, громадянської та історичної освітніх галузей.


Окремо у мовно-літературній освітній галузі розширено поле художньої літератури (у розділах, які стосуються компетентнісного потенціалу галузі, зокрема у компоненті «знання», а також у результатах навчання). Терміни «оригінальна та перекладна література» у тексті документа і його додатках замінено формулюванням «вивчення літератури українською мовою (твори українських і зарубіжних авторів)».

У громадянській та історичній освітніх галузях доповнено окремі обов’язкові результати навчання учнів з метою увиразнити національний та патріотичний аспект.

До 1 травня 2020 року всі зацікавлені зможуть взяти участь в онлайн-обговоренні доопрацьованого проєкту Стандарту та стратегії його впровадження. Про час проведення таких обговорень буде повідомлено на сайті та у соцмережах МОН.

Після цього Держстандарт обговорить Колегія МОН, а в червні 2020 року планується розгляд документа на засіданні уряду.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57733

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17574

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46121

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді