Посібник для вчителя «Українська історія в кінофільмах»

Пригадайте з дітьми історичні події з посібником для вчителів «про фільми, які дарують надію, що майбутнє України буде набагато ліпше, аніж її історичне минуле». Посібник можна використати на уроках історії України, з медіаграмотності та інтегрованих уроках історії і літератури

Посібник для вчителя «Українська історія в кінофільмах» орієнтований на вчителів, які викладають:

  • історію
  • медіаграмотність.

Зміст посібника «Українська історія в кінофільмах»

Як стверджують укладачі (О. Волошенюк, Л. Новікова, С.Тримбач, Г. Черков), за допомогою посібника учитель, звертаючись до українських кінотекстів, може:

  • організовувати дискусії серед учнів про конфліктні ситуації та складні соціальні процеси в історії Україні
  • проводити:
    • курси за вибором
    • факультативні курси
    • виховні години
    • заняття гуртків юних істориків, журналістів тощо
  • популяризувати кінематографічну грамотність.

Для уроків з історії України

У посібнику «Українська історія в кінофільмах» окремими розділами подані розробки занять за кінофільмами:

назва х/ф

на уроках яких класів можна використати

теми уроків «Історія України»

  • «Коліївщина»
    реж. І. Кавалерідзе

8-мі класи

  • розділ 3: «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.»
  • «Вавилон ХХ»
    реж. І. Миколайчук,
    за мотивами роману «Лебедина зграя» В. Земляка

10-ті класи

  • «Земля»
    реж. О. Довженко
  • «Білий птах з чорною відзнакою»
    реж. Ю. Іллєнко

11-ті класи

  • тема 1: «Україна в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)
  • тема 2: «Україна в перші повоєнні роки (1945–початок 1950-х рр.)»
  • кіно часів німецько-радянської війни —
    за х/ф «Райдуга» реж. М. Донського
  • тема 1: «Україна в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)»

Також у додатку наведено перелік 50 українських фільмів доби незалежності від українських кінознавців.

Яку навчально-методичну літературу обрати вчителям НУШ

Посібник з кінограмотності у контексті медіаграмотності

У вступі до посібника укладачі наголошують на медіаграмотності як на одній із сучасних ключових життєвих навичок та на важливості підвищення рівня медіаграмотності в суспільстві, зокрема завдяки шкільній освіті.

ЮНЕСКО визнає кінограмотність за необхідну складову медіа-інформаційної грамотності. Кінематограф вважають ефективним і популярним способом поширення соціальних, моральних і культурних повідомлень.

Кіно як ніяке інше середовище налагоджує емоційну й пізнавальну комунікацію, не просто відзеркалюючи картину суспільства, а й відбиваючи його образ з усіма цінностями, звичаями, надіями і страхами.

Тож, вважають, уже на часі внести до «порядку денного» європейської системи освіти такі предмети, як:

  • кіноосвіта
  • кінограмотність.

Причому не як факультатив, а як інтегрована частина шкільної програми.

Навіщо кіноосвіта і кінограмотність

Фільм — це медіатекст, через який можна навчитися критичному мисленню й аналізу. Аналіз та інтерпретація фільмів є основними методами кіноосвіти.

Основа ефективного аналізу — володіння граматикою кіномови.

Функції аналізу та інтерпретації фільму під час вивчення шкільної програми можуть бути різними. У посібнику подано етапи та різновиди аналізу кінофільмів, які вчитель може застосувати на уроках.

Фільми про вчителів

Кіноосвіта й кінограмотність сприяють:

  • засвоєнню навичок оцінки кінотексту з позицій ідеології, етики та естетики
  • обізнаності про місце й функцію фільму в сучасній культурі у контексті інших видів мистецтва та масових комунікаційних засобів
  • напрацюванню навичок критичного мислення.
  • вивченню граматики кіномови
  • усвідомленню і розумінню образної мови кіно.

Кінодійсність так само сильно і безпосередньо впливає на чуттєвість людини, як і власне дійсність.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді