МЕТА | КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНЯ |
Мовно-літературна освітня галузь |
щодо української мови та літератури, мови й літератури відповідних корінних народів і національних меншин | - формування комунікативну, читацьку та інші ключові компетентності
- розвиток особистості здобувачів освіти засобами різних видів мовленнєвої діяльності
- усталення здатності спілкуватися українською мовою, мовами відповідних корінних народів і національних меншин для духовного, культурного й національного самовираження, користуватися ними в особистому і суспільному житті, міжкультурному діалозі
- збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей
| - взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
- сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її для збагачення свого досвіду
- висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримується норм літературної мови
- досліджує індивідуальне мовлення для власної мовної творчості, спостерігає за мовними явищами, аналізує їх
|
щодо іншомовної освіти | - формування іншомовної комунікативної компетентності для безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, що забезпечує розвиток інших ключових компетентностей та задоволення різних життєвих потреб здобувача освіти
| - взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
- сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її для збагачення свого досвіду
- висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримується норм літературної мови;
- досліджує індивідуальне мовлення для власної мовної творчості, спостерігає за мовними явищами, аналізує їх
|
Математична освітня галузь |
- формування математичної та інших ключових компетентностей
- розвиток мислення, здатності розпізнавати і моделювати процеси та ситуації з повсякденного життя, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів, а також здатності робити усвідомлений вибір
| - досліджує ситуації і визначає проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів
- моделює процеси і ситуації, розробляє стратегії (плани) дій для розв’язування різноманітних задач
- критично оцінює дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач
- застосовує досвід математичної діяльності для пізнання навколишнього світу
|
Природнича освітня галузь |
- формування компетентностей в галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічної та інших ключових компетентностей шляхом опанування знань, умінь і способів діяльності, розвитку здібностей, які забезпечують успішну взаємодію з природою
- формування основи наукового світогляду і критичного мислення, становлення відповідальної, безпечної і природоохоронної поведінки здобувачів освіти у навколишньому світі на основі усвідомлення принципів сталого розвитку
| - відкриває світ природи, набуває досвіду її дослідження, шукає відповіді на запитання, спостерігає за навколишнім світом, експериментує та створює навчальні моделі, виявляє допитливість та отримує радість від пізнання природи
- опрацьовує та систематизує інформацію природничого змісту, отриману з доступних джерел, та представляє її у різних формах
- усвідомлює розмаїття природи, взаємозв’язки її об’єктів та явищ, пояснює роль природничих наук і техніки в житті людини, відповідально поводиться у навколишньому світі
- критично оцінює факти, поєднує новий досвід з набутим раніше і творчо його використовує для розв’язування проблем природничого характеру
|
Технологічна освітня галузь |
- формування компетентностей в галузі техніки і технологій та інших ключових компетентностей
- здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій без заподіяння йому шкоди, до використання технологій для власної самореалізації, культурного і національного самовираження
| - втілює творчий задум у готовий виріб
- дбає про власний побут, задоволення власних потреб та потреб тих, хто його оточує
- ефективно використовує природні матеріали, дбаючи про навколишній світ
- практикує і творчо застосовує традиційні та сучасні ремесла
|
Інформатична освітня галузь |
- формування інформаційно-комунікаційної компетентності та інших ключових компетентностей
- здатності до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту
- навички безпечної та етичної діяльності в інформаційному суспільстві
| - знаходить, подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем
- створює інформаційні продукти та програми для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них
- усвідомлено використовує інформаційні і комунікаційні технології та цифрові пристрої для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач
- самостійно опановує нові технології
- усвідомлює наслідки використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії
|
Соціальна та здоров’язбережувальна освітня галузь |
- формування соціальної компетентності та інших ключових компетентностей, активної громадянської позиції, підприємливості
- розвиток самостійності через особисту ідентифікацію
- застосування моделі здорової та безпечної поведінки
- збереження власного здоров’я та здоров’я інших осіб, добробуту та сталого розвитку
| - дбає про особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту
- визначає альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб
- робить аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує та оцінює наслідки і ризики
- виявляє підприємливість та поводиться етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту
|
Громадянська та історична освітня галузь |
- формування громадянської та інших компетентностей, власної ідентичності та готовності до змін шляхом осмислення зв’язків між минулим і сучасним життям, активної громадянської позиції на засадах демократії, поваги до прав і свобод людини, толерантного ставлення до оточуючих
- набуття досвіду життя в соціумі з урахуванням демократичних принципів
| - встановлює зв’язки між подіями, діяльністю людей та її результатами у часі, пояснює значення пам’ятних для себе та інших громадян України дат (подій)
- орієнтується у знайомому соціальному середовищі, долучається до його розвитку, пояснює вплив природи та діяльності людей на нього
- працює з різними джерелами соціальної та історичної інформації, аналізує зміст джерел, критично оцінює їх
- узагальнює інформацію з різних джерел, розповідаючи про минуле і сучасне
- представляє аргументовані судження про відомі факти та історичних осіб, а також про події суспільного життя
- має розвинуте почуття власної гідності, діє з урахуванням власних прав і свобод, поважає права і гідність інших осіб, протидіє проявам дискримінації та нерівного ставлення до особистості
- усвідомлює себе громадянином України, аналізує культурно-історичні основи власної ідентичності, визнає цінність культурного розмаїття
- дотримується принципів демократичного громадянства, бере активну участь у житті шкільної спільноти, місцевої громади
|
Мистецька освітня галузь |
- формування культурної та інших компетентностей, цінностей у процесі пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті
- повага до національної та світової мистецької спадщини
| - виявляє художньо-образне, асоціативне мислення у процесі художньо-творчої діяльності через образотворче, музичне та інші види мистецтва
- пізнає мистецтво, інтерпретує художні образи, набуваючи емоційно-чуттєвого досвіду, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва
- пізнає себе через художньо-творчу діяльність та мистецтво
|
Фізкультурна освітня галузь |
- формування соціальної та інших ключових компетентностей, стійкої мотивації здобувачів освіти до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного фізичного розвитку, підвищення функціональних можливостей організму
- вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок
| - регулярно займається руховою активністю, фізичною культурою та спортом
- демонструє рухові вміння та навички та використовує їх у різних життєвих ситуаціях
- добирає фізичні вправи для підвищення рівня фізичної підготовленості
- керується правилами безпечної і чесної гри, уміє боротися, вигравати і програвати
- усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я, емоційного задоволення, гартування характеру, самовираження та соціальної взаємодії
|