В Укрінформі презентували навчальний посібник "Інклюзивна освіта"
Видання стало результатом практичних і теоретичних напрацювань науково-педагогічного проекту «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації».
Посібник складається з важливих для інклюзії тем:
- інклюзивна освіта як сфера відповідальності держави і громадянського суспільства;
- державно-громадське управління інклюзивної освіти;
- дитина з особливими потребами як суб’єкт інклюзивної освіти;
- організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти;
- технологія навчання в інклюзивному освітньому середовищі.
Мета посібника – оволодіння педагогами компетентностями щодо засад інклюзивної освіти, системи державно-громадського управління інклюзивною освітою, особливостей психофізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами, основних принципів та технологій організації освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти.
Особлива увага зосереджена на питаннях навчання дитини з особливими освітніми потребами в системі закладів загальної середньої освіти.
Якщо у вашому закладі освіти є учні з особливими освітніми потребами, то для них потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами — важливий процес інтеграції дітей у суспільство. Вона спрямована на те, щоб допомогти їм набути соціального досвіду і самостійно адаптуватися до навколишнього середовища.
У статті — алгоритм, за яким зможете правильно організувати роботу з розроблення індивідуальної програми розвитку
Посібник «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» для керівників закладів освіти та педагогів опублікували в Державній службі якості освіти. Він має допомогти освітянам у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.