Видання стало результатом практичних і теоретичних напрацювань науково-педагогічного проекту «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації».
Посібник складається з важливих для інклюзії тем:
- інклюзивна освіта як сфера відповідальності держави і громадянського суспільства;
- державно-громадське управління інклюзивної освіти;
- дитина з особливими потребами як суб’єкт інклюзивної освіти;
- організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти;
- технологія навчання в інклюзивному освітньому середовищі.
Мета посібника – оволодіння педагогами компетентностями щодо засад інклюзивної освіти, системи державно-громадського управління інклюзивною освітою, особливостей психофізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами, основних принципів та технологій організації освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти.
Особлива увага зосереджена на питаннях навчання дитини з особливими освітніми потребами в системі закладів загальної середньої освіти.