Кожна людина щодня взаємодіє з великою кількістю інших людей. Із кимось лише встановлює контакт, з кимось його підтримує, відновлює, а з кимось — розриває. Таке життя… При цьому навички ефективної взаємодії роблять наші контакти соціально прийнятними, а інколи й приємними. І саме цьому слід навчати дитину дошкільного віку: спілкуватися зі світом, аби і про себе заявити та інших побачити (це насамперед)
У жовтневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» розглядаємо саме питання міжособистісної взаємодії. А заразом визначаємо способи допомогти, як-от у публікаціях:
- «Навчаємо дітей домовлятися: розробляємо стратегії творчої поведінки»
- «Сором’язливість чи розв’язність — шукаємо «золоту середину»
- «Причини виникнення та шляхи подолання дитячих страхів»
- «Я сам! або Чого насправді хоче дитина».
Продовжуємо розглядати процедуру психодіагностичного вивчення дитини, зокрема читайте:
- «Психодіагностика: діагноз і прогноз»
- «Дитячий малюнок: навчитися розуміти та цінувати».
Також розпочинаємо розгляд нової теми: розвиток вищих психічних функцій упродовж дошкільного дитинства. Так, процес розвитку психіки дитини є цілісним і виокремлення певної психічної функції є дещо штучним. Утім такий підхід дає змогу детально представити процес її розвитку у визначеному віковому періоді, вказати на специфіку, відзначити умови, що можуть або підсилювати функцію, або ж послаблювати її, гальмувати розвиток тощо.
У статті — алгоритм, за яким зможете правильно організувати роботу з розроблення індивідуальної програми розвитку
Поради та рекомендації практичного психолога батькам і вихователям у період адаптації дітей раннього і молодшого дошкільного віку до умов дитячого садка
Батьки старших дошкільників скаржаться, що не можуть порозумітися зі своїми дітьми. Іноді проблеми в спілкуванні виникають через брак знань. Розкажіть татам і мамам ваших вихованців про розвиток та потреби дитини в цей період
Під час воєнних дій психіка людини перебуває в постійному напруженні та стресі. Вони можуть спричинити різні реакції та мати індивідуальні фізичні прояви. І якщо людину, яка знаходиться поряд з вами, помітно «накрило» емоціями, буде корисним знати мінімальний набір прийомів першої психологічної допомоги.
Проаналізуємо, як розмовляти про війну та смерть з дітьми дошкільного віку. Також розглянемо, як війна впливає на психоемоційний стан дітей. Скористаєтеся матеріалами для розмов із дітьми та батьками