Наказом Міністерства освіти і науки України від 26.09.2016 № 1148 надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» навчальній літературі для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами
У Переліку 53 назви навчальної літератури — підручників, програм з корекційно-розвиткової роботи, комплектів навчальних програм — за нозологіями для дітей:
- із порушеннями опорно-рухового апарату
- сліпих та зі зниженим зором
- глухих та зі зниженим слухом
- із затримкою психічного розвитку
- з розумовою відсталістю
- з тяжкими порушеннями мовлення.
Ознайомитися з переліком можна за посиланням.
До речі, 12 жовтня відбудеться безплатний вебінар «Технологія складання індивідуальної програми розвитку дитини в умовах інклюзивного середовища».
У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
Складником Державного стандарту загальної середньої освіти є базовий навчальний план для кожного рівня навчання. Як його використовувати в освітньому процесі, хто відповідає за його складання, хто затверджує –відповіді на ці запитання шукаймо разом у статті
Які програми і навчальні плани використовувати в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами? Дізнайтеся про актуальні рекомендації МОН
Ключові завдання вчителя першого класу Нової української школи на вересень — у таблиці
Освітній процес у 2025/2026 році орієнтується не лише на реалізацію Державного стандарту та ідей Нової української школи, а й на підтримку дітей у складних умовах війни. МОН підготувало низку рекомендацій, що допоможуть організувати навчання якісно, сучасно й водночас без перевантаження учнівства