Асистент вихователя в школі: роз’яснення МОН про штатні нормативи і оплату праці

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН роз’яснило порядок запровадження посади асистента вихователя групи подовженого дня у школах

У МОН пояснили новий статус асистентів вихователя

Міністерство освіти і науки України надало роз’яснення щодо організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами у 2025/2026 навчальному році, зокрема — стосовно роботи асистента вихователя у закладах загальної середньої освіти.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

У відомстві нагадали, що відповідно до чинних нормативних актів, для учнів з ООП можуть створюватися інклюзивні та спеціальні групи подовженого дня, а їх освітній процес має забезпечувати асистент вихователя з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

Посада асистента вихователя закладу загальної середньої освіти відтепер включена до Класифікатора професій і належить до категорії педагогічних працівників. Це означає, що фахівці матимуть право на всі державні гарантії — виплати, надбавки та доплати, передбачені законодавством. Оплата праці здійснюватиметься за тарифними розрядами Єдиної тарифної сітки.

Посада асистента вихователя в закладі загальної середньої освіти, зокрема й у спеціальній групі та інклюзивній групі подовженого дня, належить до посад педагогічних працівників відповідно до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 14.06.2000 № 963 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2022 р. № 979). Отже, зазначені працівники мають усі державні гарантії — виплати, надбавки та доплати, передбачені законодавством.

Разом із тим, у МОН визнали, що для унормування цієї посади необхідно внести зміни до Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти. Міністерство фінансів поки що не погоджує ці пропозиції через потребу у додаткових видатках з державного бюджету. До ухвалення таких змін керівники шкіл можуть вводити посаду асистента вихователя самостійно — в межах наявного фонду оплати праці або за кошти місцевого бюджету й власних надходжень.

МОН окремо наголосило, що відмова у створенні інклюзивних чи спеціальних груп подовженого дня є неправомірною, адже порушує права дітей на рівний доступ до освіти.

Щодо тривалості робочого часу, наразі асистенти вихователів у ЗЗСО мають 40-годинний робочий тиждень відповідно до Кодексу законів про працю. Пропозиції МОН щодо встановлення скороченого педагогічного навантаження для цих працівників були включені до плану законопроєктної роботи парламенту, однак поки що не розглядалися.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
202

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54122

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
685

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110901

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді