Міністерство освіти і науки України заявило про пріоритетність розвитку дошкільної освіти та співпраці з інклюзивно-ресурсними центрами, адже саме перші шість років життя дитини визначають її подальший розвиток.
⚖ «Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП: СКАЧАТИ
За словами заступниці міністра освіти і науки Анастасії Коновалової, у 2024 році виявили на 9 тисяч дітей з порушеннями розвитку більше, ніж у 2023-му, причому більшість із них уже навчаються в школі.
«Це означає, що ми втратили критичний час для раннього втручання в дошкільному віці. Сьогодні ми з партнерами повертаємо фокус у системну підтримку дітей з особливими освітніми потребами, щоб кожна дитина вчасно отримувала допомогу», — наголосила посадовиця.
Національний з’їзд ІРЦ напрацював програму підтримки мережі на 2026 рік, а також трирічний план, реалізацію якого профінансує Світовий банк.
Програма передбачає:
- розроблення методик для дітей від 0 до 6 років;
- підготовку кваліфікованих фахівців;
- удосконалення координації та механізмів співпраці;
- оновлення матеріально-технічної бази;
- розширення функціоналу АС ІРЦ, зокрема створення персональних кабінетів для дітей та фахівців.
Посилення підтримки дітей з особливими освітніми потребами відбувається в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору, започаткованої за ініціативою першої леді Олени Зеленської.