Метою законопроєкту стала необхідність забезпечення права на здобуття дошкільної освіти, удосконалення функціонування системи дошкільної освіти та підвищення її якості. Крім того, важливо забезпечити доступ до дошкільної освіти.
Як організувати інклюзивне освітнє середовище
Основними питаннями, які має врегулювати внесення змін, стали:
- забезпечення доступності для осіб з особливими освітніми потребами;
- забезпечення якості дошкільної освіти;
- атестація та сертифікація педагогічних працівників;
- ресурсне забезпечення закладів;
- права та обов’язки учасників освітнього процесу;
Доступність дошкільної освіти
У статті 6 «Доступність здобуття дошкільної освіти» передбачено створити умови для рівного доступу дітей до дошкільної освіти шляхом:
- заборони обмежень та дискримінації за будь-якими ознаками та обставинами;
- врегулювання порядку зарахування, відрахування та переведення дітей до державних та комунальних закладів освіти;
- територіальної доступності здобуття дошкільної освіти;
- безперешкодного доступу до будівель, споруд і приміщень закладу освіти відповідно до державних будівельних норм, стандартів і правил;
- застосування принципів універсального дизайну в освітньому процесі;
- забезпечення необхідними навчально-методичними матеріалами та інформаційно-комунікаційними технологіями
- створення мобільних центрів дошкільної освіти, що забезпечують надання освітніх послуг за місцем проживання дітей.
Педагогічне навантаження
Педагогічне навантаження на тиждень становить для:
вихователя | 25 годин |
асистента вихователя інклюзивної групи | 36 годин |
соціального педагога | 30 годин |
практичного психолога | 30 годин |
практичного психолога закладу дошкільної освіти компенсуючого типу | 25 годин |
музичного керівника | 24 години |
інструктора з фізкультури | 25 годин |
вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда | 20 годин |
керівника гуртка | 18 годин |
вихователя-методиста | 30 годин |
Крім того, педагогічні працівники мають право на додаткову оплачувану відпустку. Тривалість основної щорічної відпустки педагогічних працівників становить 56 календарних днів.
Тривалість відпустки працівників дошкілля
Аби визначити тривалість відпустки вихователів та інших педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, наразі керуємося Порядком надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам, затв. постановою КМУ від 14.04.1997 № 346.
Натомість законопроект «вирівнює» тривалість щорічної основної відпустки педагогічних працівників ЗДО.
Відповіді на найчастіші запитання — у таблиці.
Запитання | Відповідь | Підстава |
Чи всі вихователі мають право на щорічну основну відпустку (далі — відпустка) тривалістю 56 календарних днів? | Так | |
Чи можна надати відпустку повної тривалості, якщо педагог працює у закладі чотири місяці? | Ні | |
Чи потрібно погоджувати графік відпусток з профспілковим чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом? | Так | |
Чи потрібно директору закладу погоджувати відпустку з органом управління освітою? | Так | |
Чи мають право вчителі-дефектологи, учителі-логопеди на відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Так | |
Чи можна надати асистенту вихователя відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Так | |
Чи можна надати керівнику музичному ЗДО загального типу відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Ні | |
Чи має право директор спеціального ЗДО на відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Так | |
Чи можна надати інструктору з фізкультури відпустку тривалістю 56 календарних днів, якщо він працює у ЗДО, у якому є 8 груп, з них 5 — спеціальні? | Так | |
Чи можна надати практичному психологу відпустку тривалістю 56 календарних днів, якщо він працює у ЗДО, у якому є 10 груп, з них 3 — спеціальні? | Ні | |
Чи має право директор ЗДО загального типу на відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Ні | |
Чи має право інструктор з фізкультури спеціального ЗДО на відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Так | |
Чи має право директор на відпустку тривалістю 56 календарних днів, якщо він керує ЗДО, у якому є 10 груп, з них: 4 — санаторні та 3 — спеціальні? | Ні | |
Чи має право директор ЗДО, у якому є 12 груп, з них — 3 спеціальні, на відпустку тривалістю 56 календарних днів? | Ні | |
Чи можна надати керівнику музичному відпустку тривалістю 56 календарних днів, якщо він працює з дітьми трьох спеціальних груп та однієї групи загального типу (у ЗДО — 9 груп)? | Так |
Тривалість щорічної основної відпустки педагогічних працівників ЗДО = 56 календарних днів незалежно від посади
Зміни очікувані й у тривалості відпусток помічників вихователів — 30 к. д. (замість звичних 28-ми).
Крім того, передбачають додаткову відпустку до 37 к. д. помічникам вихователів ЗДО (груп) компенсуючого типу, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним навантаженням, — за особливий характер праці за Списком виробництв, робіт, професій і посад.
Тривалість відпустки помічників вихователів закладів дошкільної освіти становить 30 календарних днів. Помічникам вихователів закладів дошкільної освіти компенсуючого типу, робота яких пов'язана з підвищеним нервово-емоційним навантаженням, надається щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці тривалістю 7 календарних днів.